Ännu en måndag...

Hej alla vänner!

Så var det måndag igen!
Har en massa "måsten" på agendan idag, som ringa samtal, besöka Försäkringskassan och lite annat smått och gott. Avvaktar med att gå ut till trottoarerna är röjda från snö - vill inte riskera att halka eller ramla!

Igår blev precis som jag trodde en innedag, snön yrde och jag hade svårt att gå på släta köksgolvet så det blev mycket TV tittande. Såg våra duktiga skidåkare, Solsidan och Morden i Midsummer! Kanonprogram både dag och kväll! :D Jo, jag bakade ju en alldeles vanlig sockerkaka också. Ni vet en sån där med 2 ägg, 2 dl socker, 3 dl mjöl, lite margarin, mjölk, bakpulver och vaniljsocker... Gott! Käre maken var mycket nöjd - han gillar "riktiga" sockerkakor utan krusiduller.

Har inte fotat så mycket i helgen så jag tänkte att en glimt från vardagsrummet blir dagens bilder...



Ljuslyktor från Dixie, de är så fina när de är tända. Rostigt hjärta, Cult Design med text, stora ljuslyktan är från Coop. Favoritsaker alltihop....

Nu är det dags för morgonkaffe och en stunds virkning på pläden som snart är klar! Den kommer att bli jättefin i vår stuga eller gäststuga.

Ha en jättebra måndag - det ska jag ha - jag ska vara vardagslycklig hela dagen!!! :D




Kommentarer
Postat av: Karin

Fina bilder och vackra tulpaner, måste köpa hem lite vår idag.

Här håller all snö på att regna bort, tacksam för att isen smälter bort för den har varit livsfarlig några dar.



Ha en mysig måndag!

Kramis

Postat av: HUSnrNIO

Vädret är så skumt! Ena dagen snöstorm, nästa flera plus och den tredje flera minus:O Inte kul att gå ut! Fina och rofyllda bilder du visar. Ha en trevlig måndagkväll!

2011-01-17 @ 20:26:25
URL: http://www.husnrnio.se
Postat av: Malin B

Att vara vardagslycklig hela dagen är en bra föresats, den här tiden på året är jag mest vardagsstressad hela tiden... =(

Men jag VET ju att det ordnar sig, jag brukar säga att det är min vårkänsla.

(Hänger ihop med högtrycket på jobbet alltså.)

Kram!

2011-01-17 @ 20:38:18
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Madde

Men du vad snällt, självklart vill jag! :)

Har dom nyårslöfte iår att lära mig sticka. Iallafall litegrann.

Kramar!!!

2011-01-18 @ 09:23:30
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Vilka härliga glimtar!

2011-01-18 @ 09:23:49
URL: http://www.inspireramera.se
Postat av: mo

Tjenare där...

Ja hade det inte varit för att jag är så familjär så hade jag gärna flyttat till ett mer snörikt område i landet ;) Här har jättemycket töat bort, o det har varit grått o trist ute idag..Nej mycket hellre kallt o vitt...

Härliga favoritsaker du har.

Ha en skön kväll vännen, kramar

2011-01-18 @ 18:42:02
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback