Dansat bort paltscwiimen...

Ni som känner mig vet att jag älskar adventstid och julen! Sen tar det stopp!! När nyårsafton har varit vill jag bara plocka bort allt... så.. nu är alla älskade julsaker omsorgsfullt nedpackade i sina kartonger igen! Tack vare makens hjälp så gick det både fort och smidigt och alla "vanliga" lampor är på plats.

Imorgon ska det piffas och trixas... det är lite tomt på hyllorna här och där..och blommorna mår inte bra!

Idag har vi varit på mellansysters årliga paltkalas!
20 hungriga personer som satte i sig minst 3 paltar var (det finns de som åt 7).. tur att de är alldeles lagom stora och GODA!! Fantastiskt GODA! Vet ingen som gör godare palt än min syrra. Nu räcker det inte bara med att proppa magen full med Pitepalt - nej, dessert är ett måste!! Har alltså förutom 3 lagom stora, goda paltar, även satt i mig en för stor lagom portion med marängswiss... GOTT! GOTT! GOTT! Har lovat mig själv att börja mitt nya liv redan på tisdag.. eller onsdag! Skickar massor med TACK-KRAMAR till dig syster!!

Nu längtar jag efter..



som kan piffa upp min vardag...

Ha en bra dag!


Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

Liza; Ja, rosa är härligt! Är själv lite sugen på rosa faktiskt. :) Nu till våren passar det ju särskilt bra. :) Tack för din kommentar! /Malin



Ps, Me love tulpaner!!! :) Tjusig bild btw...

2011-01-03 @ 16:12:47
Postat av: Malin B

Min granne säger att jag och herr´n i huset plockade bort alla julsaker på JULDAGEN ett år men det kan jag då rakt inte minnas. ;)

Runt trettonhelgen brukar tomtarna få åka ner i sina kartonger igen hos mig. I går tyckte jag att det var ett mera vårlikt ljus och just sådant vårljus brukar sätta fart på "plocka-bort-inspirationen" hos mig.

Vita tulpaner är fina! Jag fick röda i förra veckan men de sjunger nu på sista versen.

Postat av: Saras Inredning

Hahaha.. jamen du är ju fantastiskt snabb.

jag tycker det känns så himla fräscht och rent när man fått bort all jul. Jag åker till lilla mor ett par dar så min jul åker nog bort först till helgen.



Palt är gott :)



Ha det bäst.

Kramar/Sara

2011-01-04 @ 08:57:40
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback