Trettonhelgen..

..firades i lugn och ro hemma, bara maken och jag! Lite god mat och ett glas rött, "Svärdet och Spiran" på TV och skidor förstås. Mycket lugnt som sagt!

Imorgon tänker vi åka en sväng ner till grannstaden i söder, hälsa på Emma och hennes sambo och se andra affärer = shoppa! :=) En fika på "Lilla Mari" kanske hinns med också. Ska bli kul att se någonting annat än våran lilla stad även om vi trivs hur bra som helst här.

Jag vet inte hur det är hos er, men hos mig är det alltid någon blomma som dör under julhelgerna. Fattar inte hur det går till men så är det i alla fall. Därför saknades någonting nytt till de tomma krukorna i  köksfönstret. Köpte en klassiker....


Den dubbelblommande "Vårelden" är så söt då blommorna påminner om rosor i miniatyr. Mina två exemplar är båda i knopp men förhoppningen är att de ska slå ut.... Blommorna kostar 39:- styck, alltså mindre än en tulpanbukett och finns i många färger. Färgen rosa i lagom mängd är en favorit hos mig så rosa fick det bli för att få en liten färgklick till allt det vita i köket.

Ser att det har börjat snöa men det är forfarande gnistrande vackert ute....

Nu ska jag fortsätta virka på min mormorspläd som påbörjades 2001! Den kommer att bli jättefin.....när den blir klar! :D

Ha en fortsatt skön torsdagkväll!


Kommentarer
Postat av: Karin

Fint med rosa blommor i fönstren nu, man vill helt enkelt ha vårfärger.



Maken hyrde två filmer så så fort barnen sett deras film och nattats så blir det filmtajm. Mysigt.



Ha det bra. Kram

Postat av: Malin B

Vårelden är fin men konstigt nog köper jag aldrig några, det är nog för att mina "ordinarie" blommor aldrig dör. ;)

Jag är säker på att mormorspläden blir urläcker!!!

2011-01-06 @ 21:20:46
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Skönt att det där med "40-årskris" är överskattat. ;) En snäll kund har också bedyrat att det inte gör det minsta ont att fylla 40. Väldigt bra. Nä, ålder är bara en siffra och jag är ju en sådan som folk alltid har trott sig vara äldre än verkligt. Jag hör hört ryktas att "våran sort", som blir betraktade som "gamla" tidigt VÄNDER i denna ålder. Wihaaa! ;) Om jag tilhörde den skaran som gick på Systemet kanske de snart skulle börja fråga om legitimation eller något sådant alltså. ;)

2011-01-07 @ 22:55:23
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Saras inredning

Åh det lät som en mysig kväll :)



Mormorspläden ser jag fram emot en bild på.



Ha det bäst!

Kramkram/Sara

2011-01-08 @ 14:51:42
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback