Maria.... och ny månad...

Hej go´vännerna!

I går var det ju som bekant Maria-dagen! I vår familj, systrarnas och min, firas den med pompa och ståt varje år! Alla kvinnor/flickor heter Maria i andranamn! Så vi samlades hos
Frida och åt Operatårta, Mariakaka och en massa annat gott fika. Alla var där utom Emma och hennes sambo och syrrans son som inte kunde komma.... så vi blev bara 18 personer.... vi gillar traditioner i vår familj och ATT UMGÅS!!! Ja, som ni förstår får våra respektive vara med också... :D 
Vi tackar FRIDA för årets MARIAKALAS!



Så går vi in i en alldeles ny och fräsch månad! Visst känns det som om våren är på väg.. Termometern visar i och för sig någon -grad idag men det är ändå vårkänsla i luften.

Det händer inte så mycket hemmavid, men min nya gardinkappa i arbetsrummet är klar och sitter på plats... synd bara att fönstret inte är torkat! :D


Tyget är köpt på Åhléns i vintras när vi var nere i Skellefteå. Gillar retrolooken och färgerna som passar perfekt här inne. Det blev betydlig ljusare också när de bruna (men snygga) gardinlängderna plockades ner.

Har ingenting planerat för dagen, men det känns som om det ska bli en BRA DAG!

Ha en härlig tisdag!

Kommentarer
Postat av: Cissi

Vilken otroligt häftig tradition!! =)

Postat av: Malin B

Grattis i efterskott!

Jag heter Maria i andranamn jag också.

Vilken underbart härlig tradition att träffas så där. Jag gillar också traditioner skarpt och de ska föras vidare.

Snygg gardinkappa!

Kram!

2011-03-01 @ 20:22:25
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Vilken härlig tradition å att alla heter Maria. Här firas det inte på nåt speciellt sätt.

Finfin gardin!

Kramen, Maria

2011-03-01 @ 20:46:13
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback