På tapeten..

Hej kära vänner!

Kommer med en liten uppdatering från en vardagslycklig Liza. Jag har haft så ont i ryggen så det har inte varit läge att sitta här... mår nu något bättre tack och lov! Nu jobbar jag någon timme per dag och det är så fantastiskt roligt att vara "igång" igen och så har jag rätt mycket träning på schemat också.

Helgen som var tillbringades i stugan. Vi har äntligen fått våra nya sängar, tapetseringen av sovrummet är klar och maken jobbar hårt med gäststugan som nu är isolerad. Till helgen börjar han med att sätta upp spånskivorna. Hurra säger jag för snart får jag börja med inredningen, ja, det ska ju målas och tapetseras också och läggas golv!! Hur som helst mycket roligt jobb ligger framför oss...

Här kommer i alla fall bilder från sovrummet...



Tapeten kostade 119 kr på Rusta, tapetklister, målarfärg och tygbitar till nya kudden hade jag... så makeovern kostade alltså 119 kr!! :D

Den gamla vedkistan som jag slet med att ta bort all gammal färg från för 20 år sedan är nu grundmålad - vit förstås! Det är den som ni ser framför sängen på övre bilden. Kommer att bli hur fin som helst!

Avslutar med vackra bilder  när isen på fjärden försvann - ett mäktigt skådespel!


Det är härligt att börja leva stugliv igen.. Som vanligt har vi många projekt på gång så det blir en spännande sommar!

Ses snart igen!

Kommentarer
Postat av: ♥ EVA ♥

WOW så himla fint det blev ! Och snacka om budgetrenovering...hihi ! Såna priser skulle det alltid vara...



Härligt att du blir bättre och bättre ! Snart dax för kaffe med surr eller hur ?!



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

Postat av: Sara

Det är så himla roligt att fixa och dona. Sovrummet är hur fint som helst.



Ljuvliga tider när isen försvinner! Då är det vår.

Kramkram/Sara

2011-05-12 @ 11:12:45
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Eva

Härligt när man renovera till mindre peng... Då brukar även äkta hälften vara mer övertalningsbar!!

Här i Halland blommar syrenen och jag ska plantera tomater, örter o sommarblommor när jag vilat lite efter jobbet:)



Ha det gott!

2011-05-12 @ 14:43:37
Postat av: Malin B

Härligt att höra att du är på gång igen! =)

Skynda långsamt brukar vara den hållbaraste varianten.



Så härlig påskhelg ni hade.

Fint som snus har du fått det i stugan också och som du vet så gillar jag allra bäst när prislappen blir mer än överkomlig.



Må så gott och kram!

2011-05-12 @ 22:23:22
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Maggan

Grymt snyggt! Jag blir så inspirerad...vi pratar om att sätta upp en frigga så jag föreslog maken att vi skulle göra en tur till er (så småningom - du vet så lätt det är att hitta en dag som maken är ledig:-) Tapeten blev ju så nice på tvärsan! kram

2011-05-15 @ 20:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback