Tisdag 24 maj...

Regnet vräkte ner här i går eftermiddag, så det var rätt skönt att kura ihop sig inomhus. Maken ville ha skjuts hem från jobbet och det kan jag förstå, att cykla utan regnkläder i ruskvädret skulle inte ha varit kul. Eller så var han rädd för att smälta.... :D
Måste också berätta att jag under gårdagen besökte två skoaffärer men köpte inte ett enda par... undrar hur jag mår egentligen?? Är nästan lite orolig.. :D

På kvällen var vi bokade som "barnbarnsskötare" en stund så vi åkte direkt till storprinsen och prinsessan för att mysa med sötisarna en stund. De är så snälla, bjöd mormor och morfar på "schouw", sång och dans till ljuset av en snurrande diskokula. Tänk att barn lär sig texter så få fort? Fick också vara med och klä Barbiedockor - det var inte igår - men KUL! Det slutade med att prinsessan blev less och drog iväg på andra äventyr medan jag satt kvar.... jo, jag erkänner att jag är barnslig!!  

Så till någonting helt annat: 

Förra veckan ägnade jag kvällarna åt att virka de här...




Hittade till Hjärtekatten via min vän Evas blogg. De här två katterna ska skänkas till de två sjukhus i Sverige som opererar hjärtsjuka barn i Göteborg och Lund, är du sugen på att virka eller vara läsa mer-  klicka in dig på länken ovan.

Ikväll vankas det kalas då Fridas man fyller år! Presenten är inhandlad och ska slås in i fint paket.. men först en kaffetår på balkongen och sedan en prommis..

Ha det gott vänner!


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag har alltid viljat kunna virka, tyvärr är det på den nivån att jag knappt kan virka en kattleksak. Får nog sysselsätta mig med andra saker tror jag. Katterna var i alla fall ursöta!



~Ingrid

Postat av: EVA

Ååååhh så fina katter ! Visst är det kul att förena lite nytta med nöje...?!



Tror det blir torsdag jag ska in men slår en pling...



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-05-24 @ 21:59:32
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Maggan

Så söööööt, jag ska kolla in mönstret - kanske det blir tid till en katt i sommar! Ett extra roligt pyssel när det går till en god sak! Hoppas nu det går bra med "the back" denna vecka!



kramen

2011-05-25 @ 12:00:53
Postat av: Malin B

Detta var verkligen ett behjärtansvärt ändamål med handarbetet. Jag har sagt det förut men jag säger det igen: Du är superduktig på handarbete!!!

Kul att vi får ta del av det du skapar här i bloggen.



Jag hade gärna sällskapat med dig där bland barbiedockorna jag också. Nostalgi på hög nivå. Här brukar de komma fram i bland då det är små människor på besök. Det är så mysigt med kläderna som mamma virkat/stickat/sytt til dessa dockor.

Barnen som kommer får gärna leka med det hur mycket de vill men INTE ta med sig hem...

2011-05-25 @ 20:10:46
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Trevlig helg på dig, sitter faktiskt redan i sängen för efter ett 12 timmarspass på jobbet känner man sig rätt mör. Nu ska batterierna laddas igen för i morgon är det jobb som gäller. Men på söndag är jag LEDIG!



~Ingrid

2011-05-27 @ 20:08:52
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Jo, fågelhusen finns i den fysiska butiken också.



~Ingrid

2011-05-27 @ 21:58:15
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Carola -Mitt gröna lilla rum

Hej! jätte fina djur!

2011-05-29 @ 00:21:04
URL: http://mittgronalillarum.blogspot.com
Postat av: lisacorneliaa

Allt bra? :D

2011-05-29 @ 12:31:21
URL: http://lisacorneliaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback