Höst.... och rensa... rensa...

Visst sjutton känns det som om hösten är här på allvar, i alla fall här i norr!

Det har blåst rejält här i dag och kommit lite regn också. Det regnar förresten varje dag nu. Nu tycker jag inte att det gör så mycket, det finns hur mycket som helst att göra inne.

Jag fortsätter att rensa... nästa projekt är genomgång av alla mina böcker. Nu måste jag bestämma vilka som ska vara kvar och vilka som ska bort. Inte helt lätt... men man lovat att två överfulla bokhyllor ska bli en så har man! Mina döttrar och systerdottern står först i kön för att välja vilka de vill ha. Tror att jag börjar med böckerna imorgon.....



Det här är en gamma bild från 2007. Uppmärksamma läsare av min lilla blogg vet att det ser lite annorlunda ut nu i inre hallen.

Vi har som sagt en del gemensamma projekt på gång, arbetsrummet och sovrummet... få se om det kommer igång till helgen. Hoppas! Hoppas! Hoppas!

Nu är det klart slut från mig för idag/kväll!




Kommentarer
Postat av: Annika Lindberg

vi verkar hålla på med liknande saker du och jag, rensa, slänga, städa. Kul med höstprojekt! Ha en fin dag, kram :)

Postat av: ♥ EVA ♥

Det är så himla skönt att få bort lite böcker ! Tror det blev närmare 600 st som jag lämnade på Kupan...:)

Här har det röjts lite uppe hos dotran idag...grönt blev rött !



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-09-07 @ 15:09:50
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilken härlig headerbild du bytt till. Höst och ljus - mysigt :)



Pewh... böcker! Det är ett gissel, speciellt när man går igenom och upptäcker att -nämen den här kanske jag skulle läsa IGEN. Vips har man rensat ut typ 4 böcker :)



Ha en skön fortsättning på veckan!

Kramkram

2011-09-07 @ 22:31:32
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Annika

nej, du ser hur det kan vara. Jag har inte lämnat ut min bloggadress till så många tidigare. Garnet till halsduken är inte bestämt ännu, hann inte iväg och köpa nåt idag. Men det blir nog en flerfärgad i höstfärger känns det som :)

2011-09-07 @ 22:43:12
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Annika

haha, ja det är helt OK. Vet du hur man ändrar inställningar i bloggen så folk slipper verifiera kommentarer? Tänkte att de man känner skulle slippa det i alla fall.

2011-09-07 @ 22:53:11
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Malin B

Jag önskar att det kom en massa rensainspiration till mig också. De stunder jag samtidigt har tid till att ta tag i det. Som i morgon t.ex. Ledig fredag är bra fredag. =)

Men det brukar alltid vara en massa grejer som "måste" göras eller andra som håller igång mig så att jag sällan kommer till mitt eget förrän orken är slut men någon gång så. Den som spar han har, det gäller ju även arbete. ;)

Lycka till med din "gratisloppis" till barnen och systerdottern.

Kram på dig!

2011-09-08 @ 20:08:05
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: mo

Gött, jag känner med nu till hösten att jag vill rensa ut o fixa, hoppas ni kommer igång. Oftast är det dock nästan roligast på planeringsstadiet, för när allt är upponer så kan det kännas lite övermäktigt...haha, men oftast blir det till det bättre o då är det ju värt det.

Hoppas ni får en fin helg, kramar på dig

2011-09-09 @ 12:21:37
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: mo

Gött, jag känner med nu till hösten att jag vill rensa ut o fixa, hoppas ni kommer igång. Oftast är det dock nästan roligast på planeringsstadiet, för när allt är upponer så kan det kännas lite övermäktigt...haha, men oftast blir det till det bättre o då är det ju värt det.

Hoppas ni får en fin helg, kramar på dig

2011-09-09 @ 12:21:37
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback