Söndagspyssel...

Nu är det gjort! Jag kan stolt presentera att min utrensning av böcker är KLAR!!

Helt utan "ångest" var det inte att skiljas från 50% av mitt bokbestånd. Har läst alla i skänka-bort-högen, har flera kvar att läsa i behålla-högen. Det är inte första gången som det rensas här - tog väl bort en och en halv stor IKEA-kasse för något år sedan. Men i och med att vi ska göra om i arbetsrummet och flytta om någon möbel hit och dit så är det bara att ta itu med stor utrensing. Nästa projekt är att sortera och kasta papper, inredningstidningar mm....



Ett litet problem stötte jag på -  det är var ska jag sätta all faktalitteratur som måste vara kvar??? Ingenting är ju omöjligt så det blir att tänka till, skulle vilja ha de böckerna för sig.... hmmm, grubbel, grubbel....

Om ni nu tycker att det ser lite stökigt ut så är det helt rätt. De här bokyllorna ska flyttas till arbetsrummet när det är klart, då sker finliret.. ;D

Så det är min söndag so far - är lite sliten nu (böcker är tunga) så jag borde nog vila en stund...

Ha en fortsatt fin söndag!




 

Kommentarer
Postat av: Emma

Bra jobbat mamma. Längtar tills jag får ta "min" hög med böcker med mig hem =)



Älskar dig

KRAM

Postat av: Mamma

Ja, nu får du början till ditt bibliotek!

Älskar dig också!

kraaaaaaaaaaaam

2011-09-18 @ 19:50:11
Postat av: Malin B

Det är svårt det där med utrensning tycker jag. Det gäller verkligen att vara på rätt humör när man tar tag i sådana projekt.

Skönt när det går att lämna vidare till sådana som fortsätter att vårda de fina böckerna.

Kram!

2011-09-18 @ 22:00:09
URL: http://malinbs.blogg.se/
Postat av: ♥ EVA ♥

Härligt med utrensningar ! Ska också gå igenom bokhyllan en gång till...förra gången försvann 300 böcker och nu ska nästan resten bort :) Skönt att få det gjort...



♥ ♥ ♥

KRAAAM EVA

2011-09-20 @ 08:35:31
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: mo

Skönt med lite utrensning, ett par sådana röj om året behöver man ju ha för att få plats med allt nytt man vill ha ;)

Vi har faktiskt inte någon bokhylla, men jag tycker det är fint att ha böcker framme...när barnen är utflyttade, på riktigt, då kan vi inreda ett bibliotek....:)

Kramar på dig

2011-09-21 @ 18:42:23
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback