Den stora dagen...

Tänk att mannen i mitt liv fyllt 60 år. Vi träffades när han var 18 och jag 15 år.... så det har gått några år!



Torsdag 12 april,
 firades han av närmaste familjen. Ett par riktigt fina whiskysorter fick han av svärsönerna, en ny mobiltelefon av mig och en superfin tavla från Isa av döttrarna (kommer en bättre bild än den ovan). Av sin mor och systrar fick han en mycket fin tavla av en känd konstnär. Det kom blombuketter och en vacker orchidée med tre stänglar... då blev jag glad hi, hi! Bara jag nu lycka få den att överleva...

 

Fredag förberedde vi det sista inför det stora partyt som vi hade lördag på en restarurang. Drygt 60 gäster, varav ca 25 % är musiker gjorde att kvällen blev magisk med många uppträdanden av familjen  (jag och döttrarna), gäster och den största överraskningen för honom var när vår gospelkör, Support Choir, kom in och sjöng för honom....  Mannen i mitt liv såg ut som om han sett spöken. I och för sig hade de lila kåpor men inga spöken sjunger så vackert,hi, hi. Han hade inte en aning om att vi hade bjudit in kören också. Det var många överraskningar den kvällen för födelsedagsbarnet, precis som det ska vara. Det var en mycket lycklig man som tog adjö av gästerna framåt småtimmarna.

Jag har inte en enda bild från festen, men det var många andra som fotade så jag räknar med att snart ha en hel uppsättning foton från kvällen.


Nej nu känner jag för eftermiddagskaffe och sedan ska det hängas en tvätt. Har ett kul virkprojekt på gång också. Gillar ju att handarbeta och hitta på lite eget. Om det blir bra får ni se... annars behåller jag det för mig själv.

Ha en underbar eftermiddag och kväll!

Kraaaaaaaaaaaaaam!
Liza


Kommentarer
Postat av: mo

Jamen vilken underbar födelsedag ni gav honom, han blev ju firad som en riktig kung. Hälsa o gratta honom så mycket.

Jaså ni är oxå ett sådant där par som möttes i unga år o håller ihop än :) Jag o maken träffades oxå tidigt, på gymnasiet o blev störtkära o är fortfarande tillsammans, ganska ovanligt idag.

Kramar på dig vännen

Postat av: Annika

Låter som en helt perfekt fest! Vad roligt att ni håller ihop fast ni träffades när ni var så unga. Vi var också unga, jag 19 och "maken" 20, så det är snart 30 år sen (oj vad länge det lät). Jag tycker det är så roligt när du skriver om honom över huvudtaget, man kan läsa mellan raderna hur mycket ni betyder för varann fortfarande, jättekul :) Kram på dig och hälsa Leif!

2012-04-18 @ 21:21:41
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: Madde

Tack underbara du för den kramen och uppmuntrande ord. Gick rakt in i mig och nu känns det bättre.

Sora kramar till underbara du!

2012-04-20 @ 08:48:08
URL: http://maddelindstrom.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilket underbart, härligt firande! Roligt när det finns så mycket bra underhållning i närheten, då blir det riktiga kalaskalas. =)

Fina grejer fick han också tycker jag. För att inte tala omn alla blommorna.



Spännande med ditt virkprojekt. Jag håller tummarna för att vi får ta del av det.

Kram!

2012-04-20 @ 18:54:46
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback