Påskägg....

Sitter här och planerar lite för helgens mat. Vi ska åka och handla när mannen i mitt liv kommer hem om en liten stund. Ägg är ju givet att vi äter under helgen, behöver kött om vi ska grilla och lite korv till öppna elden, fikabröd (har inte bakat än), dricka, grönsaker och frukt och godis förstås. ..

Ja, blir det fin-väder så blir det stugliv på dagarna och blir det tråkigt väder så stannar vi hemma i stan. Hoppas förstås att det ska bli stugan i helgen är så sugen på årets första grill...

Har pyntat klart nu, med porslingsägg från Village (hade kampanjpris) och keramikägg jag köpte den 11 september på en affär i Göteborg, ni vet den dagen ingen glömmer....




Som sagt nu är det färdigpyntat. Har satt påskliljor på balkongen och tänker köpa lite färska snittblommor, hoppas det finns Ranunkel - min favoritblomma just nu...

Ni har väl trimmat kvastarna nu tjejer för imorgon bär det iväg. Vi samlas på det vanliga stället för avfärd mot Blåkulla.....

Kraaaaaaaaaaaaaam!
Liza


Kommentarer
Postat av: mo

Lagom fint påskåyntat. Jag är ingen påskfantast så det där var precis lagom o fint. Ok, jag har några tuppar/hönor här o var, men de är rätt "bleka", vita, svarta eller randiga (o då vit/svart..:)

Hoppas ni kommer ut till stugan o kan inviga grillen...då är det vår.

Ha en underbar påskhelg, kramar

Postat av: Annika

Jättefint! Hoppas på goväder så ni får vara i stugan och att du får vara pigg, kram och Glad påsk :)

2012-04-04 @ 17:25:04
URL: http://annikalindbergs.blogg.se/
Postat av: ♥ EVA ♥

Jag drar direkt från Jävre men vi syns ju där ;)



♥ ♥ ♥

PÅSKKRAAAM EVA

2012-04-04 @ 22:21:55
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilka fina ägg.

Det låter som att du får en toppenhelg - och då får jag hoppas att du kan vara i stugan oxå :)

Här blir det bara lugnt, lite ägg och lax.



Önskar dig en underbar Påskhelg

2012-04-05 @ 11:04:55
URL: http://blogg.magnusochselma.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback