Gott slut.....

 
Nu är det dags att summera år 2012 för det är ju bara ett par dagar kvar innan vi ska välkomna det nya året.
 
För mig/oss har 2012 i mångt och mycket varit ett rätt jobbigt och omtumlande år...
 
*Finaste Mellansyster fyllde 50 år och på hennes födelsedag fick jag åka ambulans till sjukhuset med vad som visade sig vara bakteriell lunginflammation. Hur sjuk jag var insåg jag inte förrens efter 6 dygn på sjukhus. Allt gick bra och som grädde på moset la jag bort cigaretterna för gott. Mer tråkigt var att bakterierna angrep ligamenten i ryggen så jag fick mycket svårt att röra mig. Nu i höst kunde jag äntligen gå tillbaka till jobbet.
 
*Resan till Skottland, fantastisk!! Vi har så många fina minnen med oss därifrån och det vete sjutton om vi inte måste tillbaka igen...
  
 
*Emma flyttade hem till stan! Gissa hur kul vi har! Det är lycka att ha sina barn nära...
 
*Vi sålde stugan på grund av många orsaker, tänker inte gå in på det här. Men vi var överrens om att det var bäst för oss att göra så och nu känns det bara bra! Nog vet jag att vi kommer att sakna "Smultronstället" då och då men vi har så mycket annat vi vill göra ...
 
 
*Kören - så roligt att få sjunga med Support Choir! Hävdar att det är tack vare sången och vännerna i kören som alltid stöttar som  jag har stått ut med smärtan när den varit som värst... Gissa om det är roligt att sjunga gospel??  
 
(Finaste maken längst upp till vänster och Frida och jag i mitten.... Emma är numera körens pianist, fattas bara att Anna börjar också)
 
*Sammanfattningsvis ändå ett bra år!
Vi får se våra fina barnbarn växa och utvecklas, nu är de 7, 6, 5 och 2 år och 8 månader! Så klart är de våra ögonstenar och det är en LYCKA att få vara tillsammans med "småden"! Ja, vi är lyckligt lottade som har alla våra nära och kära på några minuters avstånd. (Ni vet ju att jag inte publicerar bilder på mina barnbarn - men tro mig de är världens sötaste)!!
 
Lägenheten ska få lite kärlek - förhoppningsvis under våren. Vardagsrummet och sovrummet står på tur och sedan har vi två badrum att renovera... Som den lilla hemmakatt jag är ser jag fram emot att börja fixa - ni vet ju att mitt hem är min borg! :D
 
Ser fram emot ett fantstiskt 2013 och förhoppningsvis förnyad blogglust, körde fast totalt under hösten och det har väl med det som varit jobbigt att göra. Nu mår jag bra igen och tänker fortsätta med det så vi får väl se vad som händer här framöver! 
 
Ses snart!
 
Kraaaaaaaaaaaaaam!
Liza
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Åsså finns det en VÄÄÄLDIGT surr o kaffesugen tant i Jävre...nu måste vi ses snart !!!
♥♥♥
KRAAAM Eva

Postat av: Sara

Det låter som ett väldigt händelserikt år!
Tänk vilken tid det tagit för dig att bli pigg.

Skottland är helt underbart vackert, jag skulle gärna åka dit igen :) Jag tror minsann det är 12 år sen jag var där? Tiden rusar...

Underbart med VÄNNER i stort och smått :)

Ha ett alldeles ljuvligt gott SLUT och ett fantastiskt GOTT NYTT ÅR.
Hälsa gubben från oss,
Kramkram//Sara & Roger

2012-12-29 @ 17:11:36
URL: http://blogg.magnusochselma.se
Postat av: Malin B

Så himla härligt med allt det goda du pekar på. Så KUL att ha ett roligt intresse tillsammans med flera i familjen. Sång är ju glädje!
Fina bilder!
Jag blir glad om du får blogglusten tillbaka för det är det som är grejen med bloggandet för mig, att umgås! Den senaste tiden har det legat lite i dvala för mig också då de goaste bloggvännerna inte varit "på banan" och då har det inte varit lika kul så jag hoppar och dansar när jag ser er här igen!
Glad, glad, glad!

2012-12-29 @ 19:26:51
URL: http://malinbs.blogg.se
Postat av: Mari

Ha en fin nyårsafton och jag hoppas ditt 2013 blir så bra som du önskar!

/M, trogen bloggläsare :)

2012-12-31 @ 10:00:47
Postat av: Anonym

Ja men så kommer jag då lite sent med mitt Gott Nytt År! Det ska bli ett härligt 2013 tror jag - mycke sång och härligt umgänge, ser fram emot mer av den varan! Dina små barnbarn kan jag intyga är så fina så fina IRL och jag är inte ens släkt med dem och tycker ändå att dom är små juveler allihopa! Hoppas nu att Anna tar sitt förnuft till fånga och börjar sjunga med Support:-)

Kram kram/mags

2013-01-06 @ 11:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback