Fredag, fredag....

Oj, oj, nu är mars månad snart till ända och vi ska välkomna APRIL! :D

Igår kördes maskiner runt här på gatorna och sopade rent från sand och grus... nu har det snöat inatt så vi har vinterlandskap på morgonen. Hoppas verkligen att snön smälter bort fort. Vi har haft nog av den varan för den här säsongen.

Det må vara vinter ute men inne är det vår. Köpte underbara ranunkler igår, vita och rosa....



Så fantastiskt vackra, varje blomma är som ett konstverk.... Vardagslyx åt vardagslycka! :-)



Passade på att ta en översiktsbild (eller rättare sagt många, ni vet hur det är man tar massor med bilder och inget blev riktigt perfekt) över vardagsrummet in till köket... visst känns det "vårigt"

Jag har varit till lasarettet på morgonen för kontroll efter lunginflammationen. Så nu är en ny lungröntgen tagen. Hoppas att den visar OK  för jag känner inte någon svårighet att andas längre. Vill bli frisk från alla krämpor.nu.  
Ryggen fortsätter göra så ONT att jag har svårt att gå, stå, sitt och ligga längre stunder. Men det är bara att kämpa på - vill tillbaka till jobbet förstås men mest av allt vill jag ha tillbaka mitt LIV! Oj, det var inte min mening att gnälla, det är bara det att ibland blir jag så less! Slutar med gnället pronto!!


Rosa tulpaner i köket... vi får passa på att njuta för snart är tulpansäsongen över...

Idag gäller CARPE DIEM här - har ingenting planerat så dagen får bli som den blir. Kan vara rätt skönt det också. Rätt vad det är så  får jag en lunchdate med någon dotter eller väninnna... den som lever får se!

Nu är min andra kanna kaffe för dagen färdigbryggd... aldrig fel med en kaffetår! :D

Önskar er en trevlig helg!  

Kraaaaaaaaaaaaaaam!
Liza
 


Kommentarer
Postat av: Malin B

Å, så fint och vårigt hemma hos dig!

Har aldrig sett en sådan översiktsbild förut, jätte kul att få se bilder från dig!!!

Håller tummarna för att dina "bilder" blev fina - hos röntgen alltså. Du kom väl ihåg att le riktigt ordentligt? ;)

Kram!!!

Postat av: Frida

Du. Du gnäller ju aldrig. Faktiskt!



Pussar, kramar och kärlek!

2012-03-30 @ 22:24:21
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Malin B

Nu ÄR det ju april!

I dag hoppas jag på att farmors våffelbjudning inte är ett aprilskämt! ;)

Jag har inte planer på ett endaste litet aprilskämt men om någon ska ge sig på det ska det vara av "snäll art" tycker jag.

2012-04-01 @ 12:54:35
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback