Aprilväder i maj....

Gårdagen bjöd nog på det värsta oväder jag har varit med om på länge...



Är så tacksam över att vi valde att inte åka ut till stugan i helgen utan vara hemma i stan, och att mina fönster inte är nyputsade. Det forsade nämligen blötsnö på rutorna... klart är att den som spar han har... hi, hi!

*Fredag Tog en prommis på stan tillsammans med mannen i mitt liv. Köpte en ny vårjacka, härligt med % kuponger, en vit tunika och en läcker halsduk!
Svärmor kom förbi, vilket inte hör till vanligheterna, precis i tid till middagen. Så vi satt och åt, surrad och drack ett glas vin. För ovanlighetens skull hade jag dessert också. Men strax före åtta fick svärmor bråttom hem - det var ju hockey på TV. Jag vet att jag har sagt det förr, men jag säger det igen, vilken kvinna!!

*Lördag kurade inomhus på grund av snöovädret och stormen. Hade levande ljus tända hela dagen så inte gick det någon nöd på oss inte. Ingen av oss vill gå ut så jag svängde ihop det här till lunch....


Inte helt fel om jag säger så....

Idag (söndag) har väl ingenting blivit gjort. Har tagit det lugnt och laddat inför veckan. :D

Imorgon kommer Emma förbi och vi ska åka ut till Återvinningen och Kupan. Kommer mig ju ingenstans då jag inte vågar köra bil ännu. Men jag blir bättre och bättre för varje dag som går (nästan) så snart hoppas jag vara i god gammal form!

Oj, ser att klockan snart har övergått till måndag så jag önskar er en

Härlig start på veckan!

Kram!
Liza

Ps, kolla gärna under receptkategorin eller föregående inlägg - har lagt ut två nya recept! DS

Kommentarer
Postat av: Annika

Åh vad gott det såg ut med våfflor, mums!

Ha en fin vecka, och hoppas ni fyndar i morrn du och Emma. Kram :)

Postat av: Åse

Vilket väder usch och fy men mys med levande ljus och våfflor det är härligt det !

2012-05-07 @ 05:48:05
URL: http://schnauzeraxl.wordpress.com
Postat av: Frida

Jag ska visa den där bilden för StorA! :)

Han var ju så sugen på våfflor häromdagen som du vet. Skönt att solen skiner idag i alla fall. Även om jag fasar för pollensäsongen, så vill jag har sol och värme NU!



Ha en fin dag!



Kram!

2012-05-07 @ 08:36:48
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vad härligt det är med svärmödrar med go´ i!!!=)

Vi fick våfflor av farmor förra helgen, lyxigt gott att få slå sig ner vid dukat bord och serveras nygräddade våfflor.

Kram!

2012-05-07 @ 22:09:12
URL: http://malinbs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback