Torsdagar är kördagar, är bra dagar...

..ikväll är det körövning, alltså kör som i sjunga inte kör som att köra ex bil! Det har blivit en del förvecklingar om syftningen då och då... Fick frågan en gång... Men övningskör du? Har inte du redan körkort??? :D Är alltid så glad när det är dags för sång - och jag känner verkligen att jag behöver energi för tillfället. Så det blir till att tanka ikväll!
 
Fixar lite inför morgondagen då maken ska firas. Vi blir nog bara närmaste familjen (utom Emma som åker till Umeå och sjunger med sin gospelkör On Duty det legendariska bandet Trio med Lax), vi får väl se om fler dyker upp och fikar med oss, alla är välkomna.
 
Fick frispel igår när jag skulle vispa grädde till Dajmtårtan. Använde laktosfri grädde... den går inte vispa. Inte ens med socker. Höll på med den säkert i 20 minuter. Till slut blev den någorlunda tjock, då hade jag satt bunken på kylklampar??!! Kunde äntligen få grädden på tårtan och sedan fort in i frysen så att den inte skulle rinna av.  Det blir till att äta tårtan fort sa att inte gräddeländet smälter och rinner av marängbotten. *SUCK*
Ja, tänk vilka problem man har.....
 
Ser fram emot helgen och tror att det är läge att önska er en
Trevlig helg!
 
Det kan ju hända att jag inte hinner kika in här imorgon så
Ha det gott!
 
Kraaaaaaaaaaaaaam!
Liza
 

Kommentarer
Postat av: Emma

Vill bara säga att jag inte sjunger med On duty, utan med det legendariska bandet trio med lax ;)

Postat av: Ingela

Problem med laktosgrädden?? Visserligen får man vispa den lite längre än normalt, men har man den bara kall när man börjar brukar det gå bra. Använder dock oftast Valios. Vad använde du?

2013-04-11 @ 21:01:16
URL: http://alegnis.blogg.se
Postat av: Malin B

Håller tummarna för att det går bra med tårtan!
Grattis till födelsedagsbarnet.

Svar: Jag ska hälsa honom från dig! Tror han vet vem du är nu - jag pratar så ofta om dig! Kram
Liza

2013-04-11 @ 21:51:51
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback