Beroendeframkallande...

Igår gick Emma och jag och åt lunch på stan. Så skönt att komma ut. Vi hamnade på "Ekbergs café" och satt och myste en stund innan Emma skulle tillbaka till jobbet. Jag hade tid på "Salong Shi" för att fixa ögonbrynen. Att ha fina ögonbryn har blivit ett behov hos mig, och när man ser hur fort man blir beroende av en så enkel "åtgärd" så förstår jag att fillers av olika slag och skönhetsoperationer är lätt att fastna i. För min fråga är: när blir man nöjd?? Blir man någonsin nöjd över sitt utseende? Tror inte det!! Det finns alltid någonting att förbättra, dölja, lägga till eller ta bort. Bara därför fortsätter jag bara med ögonbrynsplock... tills vidare...vågar inte annat!!
 
Jaha, hur hamnade jag i fillers och operationer, det var inte alls det som var tanken från början. Det är inte heller tänkt som något inlägg i debatten för ärligt sagt så bryr jag mig inte om vad andra gör eller inte gör :D
 
Hur som helst efter ögonbrynsfixningen så gick / haltade jag en runda på stan och hamnade på en av mina favoritinredningaffärer, "Hem ljuva hem"! Tror ni att jag kunde motstå erbjudandet om att handla Ernst-produkter när Karin hade ett mycket förmånligt erbjudande?? Naturligtvis inte!
 
 
Är helt såld på Ernst enkla och rena design...
 
 
Bricka, ljuslyktor och muggar och en nöjd vardagslycka!! Är (nog) beroende av ERNST också!!
 
Nu anar jag att en del av er tror att jag är shoppingberoende också - men nej, det tror inte jag! Den här tiden på året brukar jag börja handla till stugan och tänka ut vad som ska fixas där. Nu har jag ett ställe att koncentrera mig på och det är här. Känns lite konstig!
 
Nu- dax för eftermiddagskaffe och sedan ska jag förbereda mig inför kvällens konsert med kören..Ska bli så KUL! Efter tre dagar hemma med rygg- och magproblem så ska det bli skönt med lite sång!
 
Kraaaaaaaaaaaam!
Liza

Kommentarer
Postat av: Eva

Ååååhh så fina saker du fyndat vännen !!! Här är d mest nyttiga o tråkiga grejer som köps typ förvaringsboxar ;-)

♥♥♥
KRAAAM EVA

Svar: Nyttigt är BRA! Förvaringsboxarna du har köpt är ju supersnygga! Kram
Liza

Postat av: Malin B

Vilka grejer. Jätte fina. Du är en fena på att hitta det vackra.
Jag är färga-håret-beroende. Har inte riktigt förlikat mig med att jag skulle vara grå - än. Men rätt vad det är så säger väl håret ifrån om att bli färgat gång på gång? Men det får jag ta då. Eller min dotter. ;)

2013-02-20 @ 20:36:59
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback