Rosa...

Kan inte låta bli att tycka det är skönt att februari månad snart är slut! Min kloka mor brukade säga att det fanns tre "onödiga" månader under året... november, januari och februari! Jag är benägen att hålla med, de är årets tristaste månader. Nu har ju februari visat sig från sin bästa sida sista dagarna, så det är OK! Men visst kommer Mars med ännu mera hopp om vår!
 
Små antydningar tilll vårkänslor har nog börjat bubbla i mig ändå. Köpte så fina servetter, bara för att de var så ljuvligt våriga i färgen. Precis det lilla som behövdes för att köket skulle bli lite roligare...
 
 
Helgens tulpanbukett också i rosa, har ju en förkärlek till vita blommor, men i helgen var det rosa för hela slanten! De står sig snyggt mot de blå kuddarna...
 
 
 
De blir bara finare och finare! Idag är de lite "lata" och lutar sig ut ur vasen rätt så ostrukturerat. Fint är det!
 
Helgen har varit otroligt lugn och mycket tid har tillbringats framför TV:n, mycket skidåkning blir det. En lång skön prommis har vi också hunnit med, så skönt med sol i ansiktet igen.
 
"Saken" har vi inte gått vidare med än... avvaktar och ser hur saker och ting utvecklar sig.
 
Nu ska maken få lyfta upp symaskinen för här ska sys! Dynor till Emmas pallar och en kudde.. virkat och sytt i en skön kombo. Kommer nog på Emmas blogg snart!
 
Ha en skön måndagkväll!
Kraaaaaaaaam!
Liza
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Visst blir man glad av färg!!! Säger jag som var klädd i svart i dag men piffat med en vårgrön scarf som en på jobbet sa var så snygg. ;)
Jag gillar ju grönt jag!

Postat av: Anonym

Din kloka mor hade så rätt, i mycket! Nu är det i alla fall vår i luften och i din lägga! Så snyggt och fräscht! Kram Mags

2013-02-26 @ 09:16:55
Postat av: Pysseliten

Ja rosa är så fint ;) känner mig själv helt röd nu efter en dag vid poolen på canarias men flyger hem imorgon :)

Svar: Men du så härligt att ha fått lite sol innan vårsolen tittar fram på allvar! Hoppas ni har haft det bra!
Liza

2013-02-26 @ 16:59:15
URL: http://pysseliten.blogg.sev

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback