Onsdagstripp...

Morgonen bjöd inte på världens bästa väder direkt. Mulet och 12 grader...
 
Vi satte oss i bilen och styrde kosan mot Boden. Lunchade i stan och sedan tog vi en titt i några fina affärer. Blev inga inköp trots allt.  Sedan åkte vi till Gammelstad, besökte Kyrkstan som är en av Sveriges största bevarade kyrkstäder. Senmedeltida kyrka,  400 kyrkstugor i varierande skick finns där, dessutom fik, matställen, och mysiga små affärer kan man flanera runt i...
Vi fortsatte ner till friluftsmuseet Hägnan. Ett levande museum med gamla gårdar och redskap, fik och mycket annat. Vissa dagar bakas det bröd i bagarstugan, man har skördedagar, där finns en del djur och mycket mera. Väl värt ett besök.
Jag tog massor med inpirationsbilder...
Få se vad som blir av detta.. Kände mig i all ödmjukhet lite som Ernst - Detaljerna talade till mig! Däremot tror jag nog att kvinnan som visade runt trodde jag var lite knäpp när jag fotade lås, jalusier, murade spisar med mera på så nära håll... :D
Få se vad morgondagen bjuder på. Verkar i alla fall som om det ska vara både varmare och soligare. Vi får se!
 
Kraaaaaaaaaaaam!
Liza
 

Kommentarer
Postat av: Malin B

Det är bra att du är som du är och inte "faller in i ledet" bara för at det ska passa guiden. ;)
Så länge man inte gör något "tokigt" alltså eller något man inte får.
Jag gillar att flanera runt på sådana där "gammeldags" ställen med själ och charm.

Svar: Ja, eller hur? Jag frågade förstås om man fick fotografera och det fick man. Men nog blev hon lite förvånad när jag fotade det "ovanliga" hi hi" Kram
Liza


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback