Kristihimmelsfärdstorsdag....

Uppe tidigt idag också! Är stort fan av "lagom" tidiga mornar! Att hälsa dagen välkommen så där runt åtta halv nio är ganska lagom på en röd dag för mig.

Har precis ätit frukost...

Fil och färska jordgubbar i min Bengali-tallrik från Rörstrand, arv från mitt föräldrahem, och the i den rymliga koppen från Mansen Design, ny - men redan älskad.

Rörstrandsservisen använde vi i stugan, men när vi sålde så fick den flytta till vårt förråd. I våras bestämde jag att den ska användas så nu är den vårt vackra varje-dags-porslin.

  Vi använder kristallglas varje dag. Vackra saker ska man glädjas åt. De ska inte gömmas undan och glömmas bort eller sparas till senare.... Vardagen är ju faktiskt största delen av vårt liv så den ska firas och gärna tillsammans med de finaste man har!!

Idag ska vi på födelsedagskalas! Bästa systerdottern fyller 30 år! Hurra! Hurra! för världens bästa Lotta!

Lottas present.....

Ska bli så roligt att umgås med nära och kära!!! ❤️

Om inte maken sussat gott fortfarande hade ni kanske fått en "dagens" 😀. Men, nej, ska inte skämma bort er med en massa hm, mode, här på bloggen! 

Ha en skön torsdag! 

Kraaam
Liza

Kommentarer
Postat av: Kerstin

Den koppen är bara sååå fin! Helt rätt av dig att använda de fina glasen till vardags, för vardagen ska ju förgyllas!!! Ha de gott/ Ken

Postat av: Malin B

Fina saker ska användas och njutas av. Helt rätt!
Tjusigt paket. Sådana är lika roliga att ge som att få!

2014-05-30 @ 08:09:41
URL: http://malinbs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback