Busiga Apan....


Vi är några i vår familj som är allergiska mot pälsdjur, därför är det svårt det här med husdjur. Jag önskade att maken och jag skulle skaffa en liten hund när yngsta hade flyttat hemifrån - men se det blev blankt nej. 

Men för ett par år sedan, på julafton flyttade en liten busig apa in hos oss....


....den här krabaten är ett mycket tacksamt fotomotiv och hittar på både det ena och det andra 😀

Formgivare är Kay Bojesen som är mest känd för sina träfigurer och leksaker. Apan föddes 1951 och är görs för hand. Materialet är teak och limbaträ, en riktig designklassiker! 

Jag har ett par figurer till som han har designat, mer om de finingarna en annan dag.

Håller på att se ljuset i tunneln - är alltså lite piggare idag. Maken hostar och har sig men har inte däckat som tur är!

Ha en fortsatt fin dag och kväll!

Kraaaam!

Kommentarer
Postat av: Malin B

Djur på hemmaplan piggar upp så jag förstår att du gillar er apa!!!
Själv har jag mest dammråttor i djurväg. ;)
Numera...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback