Fettisdag....

Ligger i sängen och vilar, ont i kropp och knopp och trött så in i själen. De två sista dagarna har jag sovit hur mycket som helst - brukar vara duktig på att sova mig frisk! Hoppas det fungerar den här gången också...

 En semla har landat i min mage tillsammans med en kopp kaffe, är det fettisdag så är det!



Livet är en resa och jag tänker på någonting min mamma sa. Hon sa ofta att de bästa går först när någon allt för ung lämnade oss. Så sant. De sista åren har flera vänner/bekanta fått avsluta sin livsresa  allt för tidigt. Fyra har varit offer för cancersjukdomar.  Det känns inte rätt! Önskar innerligt att forskarna ska finna lösningen på gåtan snart så att cancern inte kan skörda fler offer!

Jag tänder ofta ljus och tänker på de som fattas min familj, mina vänner och deras anhöriga, för att vi alla saknar och sörjer någon älskad. Ljuset skingrar mörkret och de goda/fina minnena kommer till oss💕

Det känns lätt att bara ha influensa och kunna vila sig frisk när man sätter det i proportion med hur det skulle kunna vara.

Nu ska jag sova en stund igen! 

Kraaaam och sköt om er!


Kommentarer
Postat av: Frida

💕

2016-02-09 @ 19:33:35
Postat av: Malin B

Exakt så är det, så länge det finns liv finns det hopp!
Det är så tragiskt att inte cancers gåta kan få ett svar... Människan ÄR liten i en del situationer.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback