Fjädrar.....

Nu har vi landat på riktigt efter utlandstrippen! 

Allt är tvättat och sorterat in i lådor och skåp, ja, en del hamnade i lådan märkt "Sommarkläder". Där lär de få ligga ett bra tag till, än har vi snö och slask och inte tror jag att våren kommer hit närmaste månaderna☹️

Tur då att det snart är påsk! Kunde inte hålla mig så en del påskpynt har redan fått komma fram. Gillar verkligen fjädrarna i lite smutsiga färger som jag köpte ifjol. Bytte kuddar i soffan också när jag ändå var igång....bild kommer inom kort!


Tänker hålla i traditionen att bjuda hela familjen på påskmiddag med tillhörande tävlingar och påskäggsletande. Det "roliga" är att även de mogna barnen vill ha godisägg funderar på hur de ska förtjäna sina? Får grunna på den 🐣

Opps, Nu är riset klart! Vi äter kycklinggryta med ris och grönsaker till middag idag, maken och jag. 

Har ni börjat "Påskpynta" än?

Ha en fin kväll!

Kraaaam!

Kommentarer
Postat av: Inger

Fint påskris. Gillar färgerna. Jag har också tagit in björkris och satt i fjädrar i blekrosa och ljusgrått.

2016-03-09 @ 18:25:05
Postat av: Malin B

Vilken mysig påsktradition ni har, sådana gillar jag!
Jag pyntade vårt Charmtroll i går, ett utetroll vid infarten till vår gård.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback