Höstiga toner....

Varken jag vill eller ej är det bara att erkänna att det känns som om hösten är i antågande. Nu har jag ingenting emot det eftersom jag alltid har tyckt bäst om den årstiden. Älskar färgerna, njuter av den höga luften och går in för att boa mig inför den ack så trista vintern.

Käre maken är flyttkarl idag, yngsta dottern med sambo flyttar till Skellefteå där hon fått arbete som kyrkomusiker. Så jag har varit själv hela långa dagen.... och gissa vad jag har hunnit göra mycket.

*Städa (vilken jag just läst i en tidning är fruktansvärt omodernt, nå, då är jag omodern då och står för det)
*Tvätta (undrar just när det ska bli omodernt???)
*Flytta om lite grejs och vips är de som nya...
*Handla backar till det smala köket i skåpet.. jag menar förstås det smala skåpet i köket...
Ja, lite mer också....

I vardagsrummet är nu de nya kuddarna klara, har stickat och sytt nya kuddfodral, nu i rosa, vinrött och lila....


Mitt gråa Matteus fat har fått komma fram från garderoben igen och med ett lila ljus blev det liksom pricken över i!! Tidningskorgen är ny - den har jag spanat på länge...... och mina två vita ryor från IKEA som jag har lagt ihop till en jättematta... *gillar*

Tackar också för alla fina kommentarer jag har fått om hallen.. KUL att ni gillar den! Sanningen att säga har jag inte riktigt vant mig än... varje gång jag kommer hem blir jag lika förvånad över att det här är min hall!! ;D

Nu ska jag ut och se vad ni har haft för er i helgen!
Ha en fortsatt skön söndagkväll!
Kram!
Liza



Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Vad fint du gjort!! Visst är det så ibland att man får mer gjort när man är hemma själv!?? Eller, ja, det kan ju bli tvärtom oxå, att man inte får nåt gjort...

Men menar du att du stickar dom kuddarna!??? Hur gör man då lixom!??? Har du nåt stickbeskrivning eller stickar du på frihand!??? Blir lite nyfiken, kanske är det nåt jag skulle kunna göra!???

Hoppas ni får en fin vecka!

Kramen, Maria

Postat av: Bokmalen

Å, vad bra. Jag ska åka imorgon å införskaffa garn åsså ska jag ta å prova. Man stickar alltså rätstickning alla varv!??? Fram å tillbaka...

Vad kul det ska bli. Jag stickade sockar för några år sen, innan jag fick diskbråck. Sen dess har jag funderat på vad jag ska sticka för jag är inge duktig på att läsa mönster. Men detta borde jag ju klara av!?? ;)

Kramen, Maria

2009-08-30 @ 20:12:51
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: hemma hos Bus

Oj vad fint du har gjort :)

Vet du en sak? Det gör absolut inget om du inte lämnar spår efter dig, hi hi. Det är inte så ofta jag gör det heller, men det var jätteskoj med ett besök av dig. Må så gott. Kram

2009-08-30 @ 21:37:34
URL: http://ulriksfors.blogspot.com
Postat av: Malin B

Tidningskorgen har jag också tittat på många gånger men jag har ingenstans att ha den...

Kuddarna är bara SÅ snygga!

Tänk att ha VIT matta! Jag är mäkta imponerad.

Har man en "gullegris" inne skulle den snart vara allt annat än vit. ;)

Men ack så fint att titta på.

2009-08-30 @ 21:42:13
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Har lovat dottern nya kuddar till sängen. Hon vill ha glansiga eller luddiga. Såna som du gjort är ju superfina.

Kanske skulle sätta svärmor i arbete hon brukar tigga om att få ha nån att sticka till =). Var hittar man mönster till dessa ??



Kram och ha en bra kväll.

2009-08-30 @ 21:46:30
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: EVA

Oj så snygga kuddar du gjort ! Det är så himla kul att sticka såna så jag måste nog göra fler när / om min pläd blir klar nångång...hihi !



Jaa det har ju likosm varit pysselväder inomhus...speciellt igår då det vräkte ner nästan hela dagen...



Smörgåstårta blir det...och en specialare åt dig vännen...utan fisk eller skaldjur !



Ha en fin start på veckan så syns vi snart !



***

KRAAAM EVA

2009-08-30 @ 22:46:33
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Omodernt att städa???Ja vad ska dom komma på här näst?Det är som vanligt mest modernt att strunta i alla trender!



kram på dig!

2009-08-31 @ 16:50:09
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: hem ljuva hem helena

Så fint och höstfräscht du har gjort! Lila passar ju superbra i det vackra fatet, och dina stickade kuddar är så himla mysiga och snygga!! Önskar att jag själv kunde göra såna. Och så jättesnyggt det blev i er hall!! Den tapeten är så fin.

Ha en skön dag i höstsolen. Själv VAB:ar jag idag då lillen är sjuk. Stor KRAM!/ Helena


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback