Mors dag...

Hej vännerna!

Först vill jag passa på att tacka alla nya läsare (ja, alla ni andra kära vänner också) av min blogg... KUL att ni ger er tillkänna! Besöker er som har bloggar så snart tiden räcker till.. och nu SKA det bli mer tid över!!

Jag har haft en nästan bloggfri vecka, ja, en nästan datorfri vecka! Lusten att blogga har inte varit på topp, jag har ju mina svackor då och då... önskar att glädjen snart infinner sig igen!!

Idag är det MORS DAG! Lite blandade känslor är det den här dagen då min egen lilla mamma inte finns längre. Hon fattas oss alla!! 
 
Farmor, snart 85 år, har vi firat med en blomma och ett långt och mysigt besök. Tur att hon finns ibland oss!
 
Barn och barnbarn har firat mig och naturligtvis har vi fikat och ätit tårta....

Gjorde en marängtårta med lactosfri grädde, intolerans finns i familjen, smulpaj i små formar och en extremt god chokladkaka med mintglasyr. GOTT!!! (Det tyckte däremot inte lill-prinsen som inte gillar mint)!! :D

Det blir fullt ös när prinsen, prinsessan och lillprinsen kommer igång! De kommer otroligt bra överrens. Prinsessan går ifrån ibland eller står och tittar på när pojkarna busar.. lite som om hon tänker.. ja, ja, håll på ni, JAG ÄR PRINSESSAN och hennes min är obetalbar, skulle definiera den som milt överseende! Miniprinsen däremot ville inte öppna ögonen utan sov sig igenom hela kalaset.  De är så himla goa barnbarnen, och det är verkligen sant att de är livets efterrätt! Ordet "mormor" klingar så vackert i mina öron, älskar de små!! .

Hoppas att er söndag har varit bra med eller utan firande!

Nu väntar en ny spännande vecka!

Ses snart!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam!
Liza
 
Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Dessi - Home and desire

MM, så gott det såg ut! Jag har haft en bloggfri månad på senare tid! Har inte alls kännt för det, men hoppas bli mer sugen snart igen!

Postat av: Vicke

Ser ut som om ni fått i er massor av gofika i dag, mums. Hoppas det varit en bra helg och morsdag!

Kram

2010-05-30 @ 21:19:43
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Frida

Det var så sjukt gott fika idag. Blev det nå kvar?

Då kan jag ju göra en rajd då du är på jobbet ;)

Tack för idag!

Grattis igen. KRAM!

2010-05-30 @ 23:26:07
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Malin B

Kul idé med minipajerna! Mintkakorna skulle JAG gilla, jag älskar mint!

Mormor, det är ju värt att fira dubbelt upp på mors dag! ;)

Kram!

2010-05-31 @ 07:38:01
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: EVA

Mmmm nu blev jag ju fikasugen...igen :) :) :)



Har bakat en kladdkaka med mint under helkgen och alla gillar den utom sonen...men han var i Umåeå och drack brännboll så då gjorde det liksom inget...hihi !



Ja visst är det helt underbart att vara mormor ! har sagt till Cissi att hon måste säga ifrån om hon tycker jag tittar förbi för ofta...men än har hon då inget sagt...hehe !



Håller md...VI MÅSTE TRÄFFAS NU !!! Hör av dig när du har tid nån dag så kan vi ju ta en fika på stan eller så...tyckte jag hörde nåt om att döttrarna våra skulle fika snart...



***



KRAAAM EVA



:)

2010-05-31 @ 15:54:39
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: EVA

Usch så många stavfel det blev...skrev liiite för snabbt !



***

KRAAAM igen !

2010-05-31 @ 15:55:30
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Maggan

Lyckost....- nu menar jag inte att jag är mest avundsjuk på det goda fikat (för det är jag också), avundsjukan slog till på dina underbara barnbarn men jag snuttar ju på några av dom!



Förstår att du saknar lilla mamman, det blir extra påtagligt när det är högtider av olika slag - och särskilt tydligt när det är mors dag! Men hon finns ju med, i och genom dig och dina fina barn och barnbarn och som jag tror så är hon med er i allra högsta grad personligen! kramar

2010-05-31 @ 16:03:32
Postat av: Ravnmaja

What an awesome site.There certainly has been a lot of work gone into this.Congratulations for a job well done

2011-06-10 @ 13:49:17
URL: http://ravnmaja.blogger20.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback