Nu grönskar det....

Aja så trist väder vi har haft sista tiden. Blåsigt, häftiga regnskurar och kallt blandat med stunder då solen kikat fram och värmt litegrann.

Min onda rygg påverkas mycket av blåsten så det har varit riktigt jobbigt ett tag. Men det blir bättre snart det är jag övertygad om!

Vi har roat oss med att planera en semestertripp käre maken och jag, så i mitten av juli styr vi kosan söderut. Vi tar bilen, som vanligt, och längtar efter att se mer av vårt vackra land. Ett par önskeresmål fick vi sluta ut då det inte finns hotellrum.... Men vi är så nöjda med vad vi bokat hittills.

Maken och jag pausar ofta, så utrustning för fika och kaffe har vi alltid med oss. Igår när jag tog en prommis slank jag in på Hemtex där det var jätterea. Fick syn på två korgväskor à 27 kr/st som genast fick hänga med hem. 

I den ena ska fikautrusningen packas med bland annat vaxduk från Rusta à 59 kr, som jag delat i fyra delar. Bra att ha på borden på rastplatserna, de kan vara riktigt äckliga. 

Vidare ska det packas ner servetter, våtservetter, termomuggar i stål, termos, kaffe och bitsocker. Ja, sittdynor också förstås. 

I den andra väskan tänker jag plocka ner ett handarbete! Få se vad maken säger om det.... Han är inte så glad åt att jag stickar i bilen, om det händer en olycka kan det gå illa. Men med sticknålar i trä kommer det säkert att fungera. 😀

Passar på att önska er en
Har blir det sminkning och hårfixning av mellandottern som ska på bröllop och dessutom sjunga på vigseln tillsammans med lillasyster. Vi får låna två fina killar som ska övernatta hos mormor och morfar, grilla hos äldsta dotter och hoppas så klart på hyggligt väder. Vad ska ni göra?

Kraaaaaaam
Liza


Kommentarer
Postat av: Malin B

Så roligt med mysiga planer, fika ofta är ett måste. Helt rätt!
Sådana korgar hade jag gärna hittat igår när jag letade present till min dotters frisörhandledare, men det fick bli cellofaninslagning av lite godsaker. En väska hade varit bra förpackning. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback