Piteå/Örnsköldsvik/Mellansel...

Hej alla mina bloggvänner!
Jag vet att jag inte har varit så flitig på att kommentera på sista tiden men det har varit så mycket att stå i denna vecka - se även tidigare inlägg - men jag har varit in och kikat hos er, tro inte annat!

NU
 har "lillan" åkt tillbaka till skolan och fortsätta sina studier. Hon tog tåget igår kväll och maken och jag tar bilen  efter jobbet (14.00) för att köra ner hennes saker (vi  har ju varit på IKEA ).
Vi har ju också varit en sväng till Luleå så hon har hunnit inhandla en hel del nytt till sin lägenhet... så där ska staylas om rätt ordentligt (kan det vara en mamma-gen hon har fått???)...  Ny accentfärg är orange! Pappsen ska montera möbler.. bla nytt soffbord och en byrå!

Hon har lovat att visa oss Ö-viks utbud av shopping, (hoppas få med mig något nytt till hemmet), mysiga caféer och matställen - så det ska bli riktigt roligt att åka iväg. Under hösten eller våren hoppas vi kunna vara med vid någon konsert, hon ska gå gospellinjen och läsa Svenska kyrkans grundkurs samtidigt med kantorsutbildningen. Som den ömsinta moder jag är undrar jag hur hon ska kunna orka med det??? Kommer hon att äta ordentligt, få tillräckligt med sömn och ork att motionera?? Jodå, jag vet att hon är myndig för länge sedan... men ändå... hon är ju minstingen i familjen!!!

Kameran får följa med (som vanligt) så förhoppningsvis blir en liten rapport snart!!!!

Så alla bloggvänner - om ni som bor efter stäckan Piteå-Örnsköldsvik-Mellansel - ser ni en galning i en röd bil som  vinkar som en tok till er - då é de´ bara JAG!
Lägger in en liten bit av mig så att ni känner igen mig!!!!
image417
HA EN SKÖN HELG!
KRAM!



Text och foto:©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Maria-Jag blommar

Jag är också yngsta barnet av fyra och inser att jag på något sätt alltid kommer att vara liten...

Postat av: Vildängel

Vad härligt - jag använder oxå orange som accentfärg i två rum, eller 2½ till och med. *s*

2007-08-10 @ 09:26:58
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: MO

Usch ja, det är inte lätt att släppa iväg dem kan jag tänka mig, mamma är alltid mamma. Kul med en "ny" stad att shoppa i, ha de så bra, kram....
ingen risk att jag ser dig i alla fall, avståndet ser till det.....

2007-08-11 @ 18:14:06
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Lisa

Jag är så tålmodig så och väntar på rapporten:)

2007-08-11 @ 20:43:23
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

"Rikslarm har gått ut efter en galning i en röd bil.Personen i fråga har moonat förbipassarande från norr till söder. Personen tros ej vara farlig, men galen" ;-) KRAAAAAAAAM!

2007-08-12 @ 13:12:59
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback