Jodå, vardagslyckan har inte bara ett....

utan två badrum!! Lyxigt värre! Not! Renovering behövs...
När vi köpte vår bostadsrätt för fem år sedan var det ett stort +plus+ att det fanns två badrum. Ett stort badrum och ett mindre duschrum..
Efter att ha bott i hus med ett badrum och en pytteliten gästtoalett och tre döttrar och en stackars man så kändes det verkligen lyxigt att bo med en dotter, en numera inte lika stackars man och ha två badrum!!!
Alla som har döttrar (eller är döttrar själva) vet hur lång tid en tonårsdotter behöver för att göra sig iordning.. Det är oändligt lång tid i duschen, lägga en make-up tar väääääääldigt lång tid, opps! benen behöver visst rakas också och efter det så måste det duschas igen....... för att inte tala om hur lång tid det tar att fixa håret!!! Är det någon som känner igen sig???????????
Nu är vi för det mesta två vuxna som bor här och kötiden är därför obefintlig!
Eftersom det stora badrummet är minst roligt kommer ni inte att få se det, men ett par bilder från det lilla kan jag bjuda på..

image324 image325 image327
image326

Eftersom de större renoveringsplanerna inte är så nära förestående tänker jag göra en minimakeover till hösten.. läser just nu om hur man förändrar med små medel och hämtar även inspiration från er kära bloggkamrater.. så idéer finns.. och när det är klart kommer förstås nya bilder!  

Ha en skön dag och kväll allesammans!
Kram!!
 

Text och foto: © Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: MO

Jag tycker det ser fräscht ut. Minimakovers är underskattade, behövs inte så mycket mer än nya handdukar, duschdraperi, matta mm för att det ska kännas nytt. Killar tar oxå lång tid på sig i duschen....skulle behöva fler än två toaletter. Ha de bra, kram

Postat av: Mariakoden

Fint!!!
Är det jobbigt med döttrar menar du????
Eh...jag har två samt en son som älskar att leka i toan å en sambo som alltid åxå är där å rakar sig eller kammar sig eller nåt....eller så gör han det i enkom för att reta mig.....Hm.
Får nog bygga ut så man har fem toer!!
Hoppas du har det bra!! Så tanten kan digga till jimmy jansson....;) Inte illa....=)
Nä nu var jag lite taskig...hihi..... *skrattar nervöst*
Du förresten- vad betyder det här nu igen: ;)
Oj nu slåss mina barn...tanten måste gå å sära på dom...... det var jag det alltså!
Kjam, kjam....

2007-07-30 @ 20:03:58
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Hmmmm....jag förstår faktiskt INTE vad du menar med att ta lång tid på sig att göra sig i ordning....helt ärligt! Nåja.
Trevligt med makeover iaf! Såg himla välstädat ut iaf!KRAM!

2007-07-30 @ 20:08:22
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Vicke

Mysigt badrum förstår att det tar lång tid när man är där och fixar sig;)
Kram

2007-07-30 @ 22:34:22
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Karin

Såg fint och fräscht ut. Blir kul att se minimakovern!

2007-07-31 @ 06:41:49
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Vildängel

alltid bra med tips om lite minimakeovers :) Jag hänger med och kollar hur det blir.

2007-07-31 @ 10:22:33
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Helen

Känner igen mig totaly! Badrumsköerna finns här varannan vecka när vi är fem som kan få för sig att duscha samtidigt...

2007-07-31 @ 10:42:02
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: Sanderfrida

I LOVE THIS VERY PAGE PLEASE KEEP UP THE GOOD AND WONDERFUL JOB.

2009-06-25 @ 09:01:40
URL: http://sanderfrida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback