Snart en arbetsvecka avklarad.....

Yes, så var (snart) första arbetsveckan efter semestern avklarad och det är helg, ja, imorgon efter tre!
Piteå dansar och ler  - Vardagslyckan flyr ut till stugan till lugnet och stillheten istället.
De sista åren har jag bara inte orkat med PDOL, det är för mycket folk i rörelse, för mycket fylla, för många som knuffar sig fram - och tyvärr är det ju dom men märker av mest. Några år har vi suttit på balkongen tillsammans med syrran och hennes man, ätit gott och njutit av ett glas vin och myst med tända ljus..  Men i år flyttas myset ut i stugan! HMMM, kan bli ändring???
Passar på att visa några av de fina blommor och buskar om finns på vår innergård....... åsså stenar lite av den fina stenläggningen..... jag har ju en viss förkärlek för stenar!!!
image383image382image381
image384image385image386

Förra veckan så sjöng "Lillan" i Badhusparken... image388Allsångskvällen...
image387Det gick superbra! Det tyckte även de som inte är en mycket partisk/kritisk mamma!!!!!
Vi är så glada att hon satsar på musiken som yrke (hon läser ju till kantor) och satsar samtidigt på att utveckla sin röst.
Roligt att hon tar vara på sin musikaliska gåva!
image389
Nu är det snart dags för oss att åka ut till vårt älskade sommarställe... får se om vi blir där hela helgen eller om det blir en balkongsittning i alla fall... vem vet???! Rapport kommer efter helgen!!

Så blev det ändå ett litet inlägg idag... imorgon lär jag inte hinna med, tyvärr, men så klart vill jag passa på att önska alla mina härliga bloggvänner

En riktigt  skön helg!
Kram!


Text och foto:© Liza som har lov att publicera bilderna på sångfågeln!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Härlig grönska :)

Postat av: sara

Härligt med stenar, finns mängder man kan hitta på med stenar, arrangemang osv. Ha en skön helg!

2007-07-26 @ 19:13:17
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: MO

Vad kul, klart ni är stolta, det hade jag med varit. Jag förstår om ni drar till landet, har med tröttnat på allt för mycket liv o fylla o jag vet inte allt. Är det åldern tro, soffan o familjen o god mat o dryck lockar mer....kram

2007-07-26 @ 21:13:00
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Äsch inte är du partisk inte. Kanske bara lite, men hon har ju onekligen talang de luxe! KRAM!

2007-07-26 @ 21:17:32
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Hej, hej! Efter snälla kommentarer så börjar vi bli friska......=) Förstår att du flyr fältet under PDOL!!! Ska ut på lördag... (har vipbiljett så det känns bra....äta o dricka gratis å fräsch toa=)
Så kul med en sångbegåvning i familjen!! Fast ni andra
verkar inte vara så dumma ni heller...Frida som sjunger på bröllop å du å mannen i dansband! (har ju kollat in Kuriren!!)
Att ni inte startar ett nytt band, typ Techno???
Hoppas man får höra den "Lillan" nån gång!!!
Ha det BÄST!!! Njut av en ledig helg!!!!
Kram!!!!!!

2007-07-26 @ 21:54:21
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Jenny

Vad skönt att kunna åka ut till ditt paradis efter en arbetsvecka- en dröm! Verkligen avkopplande! Ha det skönt i stugen och må så gott! Stor KRAM

2007-07-28 @ 20:46:15
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se
Postat av: Vildängel

Ja vi funderade inte ens på att åka hem för PDOL för jag håller med dig om att det blir för mycket av allting *s* Eller så är jag bara less efter alltför många års springande där. *s*

2007-07-29 @ 12:21:44
URL: http://vildangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback