Hej alla bloggvänner!

En underbar helg är över och den blev precis så solig och fin som jag önskade. Igår hade vi 29 grader i skuggan ute i stugan!!! *ler*
Skriver bara ett par rader om helgen som gått...
Fredag var en sorgens dag då vi tog farväl av en älskad arbetskamrat som lämnade oss allt för tidigt, orkar inte skriva mer om det nu..
Fredag kväll hade jag bjudit ut döttrarna till stugan, vi åt middag,  surrade och myste på till sen kväll.  Både allvarliga samtalsämnen avhandlades och massor med skratt hördes över fjärden.. ♥kram till er mina döttrar för att ni finns♥
Lördag - kalas!! då mellandotterns sambo fyllde år. Massor med gott fika  - mums - och roligt sällskap...

Eftersom jag och lillan har varit ute i stugan hela helgen passade jag på att fota lite. Underligt att sedan jag började blogga tar jag massor med kort - riskerar att  bryta  rygg, armar och ben för att hitta nya vinklar.. men kul är det.

Den stackars ankan har tillbringat hela vintern sittande på sin sten.... något tilltuffsad men söt ändå..
Trädgård inspiration

Bergenina blommar för fullt... tacksammare växt får man leta efter...

Trädgård inspiration Trädgård inspiration
Trädgård inspiration

Så.. slut från Vardagslyckan för idag... måste ta itu med livet.. eller rättare sagt dammråttorna!

Önskar er en underbar måndagkväll!
Kram!
Kikar in till er om en stund"
Foton: Liza

Kommentarer
Postat av: Lisa

vad bra att du haft en härlig helg i stugan, särskilt om det varit en tung tid innan*kramar om* jag gillar din anka! den är säkert sötare nu när den är lite tilltufsad!(vem är förresten inte tilltufsad?!)ha det bäst!

2007-06-04 @ 16:47:00
Postat av: Jenny

Ser att himlen varit lika blå hos er ;) Lät inte skoj det där med arbetskamraten, livet är kort! Det gäller att leva och vid sådana tillfällen blir man väldigt medveten. Lätt att falla in vardagen annars. Du får en stor KRAM :)
Känner igen det där med fotandet :) Jag fotade nästan inte alls innan bloggen men nu ser man allt i foton ;) Ha en skön måndag! KRAM

Postat av: MO

Vad härligt att ha en sån fin relation med sina döttrar...Tråkigt med arbetskamraten som gick bort i förtid, alltid orättvist. Den rosa blomman är så fin, vi har likadana men vet inte vad de heter, maken fick med sig till vårt hem av sin mormor, hon hade massor runt sin lilla damm, kram Maria

2007-06-04 @ 17:13:30
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Tack för i helgen! Kraaam!

2007-06-04 @ 18:18:03
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Hej! Nu e jag tillbax. Har saknat dig!!
Tråkigt med din jobbarkompis....Livet är så orättvist!
Kram!!!!
Ps...så duktig du varit med kameran....!!!

2007-06-04 @ 20:53:03
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Thea

Visst är det härligt med värmen!
Vad kul att umgås med sina döttrar. Så vill jag också ha det med mina döttrar när de blir stora =).
Jag känner igen det där med fotandet.....
Ha det bra!

2007-06-04 @ 22:09:33
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: EVA

Begravningar ÄR jobbiga !!! Men så är det ju i livet...vi måste klara av både roliga och mindre trevliga saker...
Men din helg verkar ha varit kanon ! Så himla underbart väder som vi haft / har...kan inte riktigt gå och lägga sig...
Har faktiskt varit inne lite idag och sytt...
KRAM EVA

2007-06-04 @ 22:42:31
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Liza

Lisa: Visst är det skönt att allting inte alltid behöver vara perfekt för att vara vackert - gillar min and ändå, det är ju mitt fel att den blev så "imperfekt"*skrattar åt mitt eget skämt*. KRAM!
Jenny: Det är kul att testa sina och kamerans gränser när man fotar - resultatet blir hm, varierande. KRAM!
MO: Nu vet du vad blomman heter - bergenia. KRAM!
Frida: Tack själv! Var jätteroligt både fredag och lördag! KRAM!
Mariakoden: Härligt att du är tillbaka - har saknat dig.. KRAM!
Thea: Ja, det är underbart att ha sina barn omkring sig och ha ex.vis tjejkväll med dem! Så får du det säkert också! KRAM!
Eva: Oj, vad du har varit duktig i värmen - får man fråga vad du har sytt idag??? KRAM!
Till alla: Det är svårt att mista en underbar arbetskamrat så ung! Hon saknas mig! Har en julängel som jag har fått av henne - ett kärt minne som ska ha hedersplats i mitt arbetsrum varje advent!
STORKRAM TILL ALLA!

2007-06-04 @ 23:26:31
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Vicke

Vad trist med arbetskamraten!
Tur att du fick en så härlig helg tillsammans med dina döttrar efter något så jobbigt!
Vad mysigt med en stuga:)
Kram

2007-06-04 @ 23:52:15
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Sara

Härliga bilder och somrigt med blå himmel! Ser ut till att bli ganska fint väder här nere i Skåne idag!Ha en bra dag!

2007-06-05 @ 11:07:59
URL: http://www.micasa.blogg.se
Postat av: Lilla My

Så tråkigt med arbetskamraten.En mamma till min yngsta sons klasskompis begravdes i fredags.Dog alldeles för ung.
Det låter som en mysig helg med dina barn.Ha det bra!

2007-06-06 @ 07:51:45
URL: http://myslivochhem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback