Lite trädgård att längta till i snöslasket..

Jag längtar efter våren och sommaren och stenar...
Vi har en sommarstuga där vi börjar vara tidigt på våren (helgerna) och sedan bor i största delen av sommaren. Där kan jag pyssla på med ett av mina stora intressen - trädgårdsmys. Kan inte kalla det arbete för jag gör bara det jag vill och orkar.
Tomten kräver dock sin kvinna för där finns hur mycket stenar som helst - och i lager på lager - och eftersom jag verkligen tycker om stenar så är jag rädd om varenda en.
När vi köpte stället för 2 1/2 år sedan fanns inte mycket planterat utan var en riktig skogstomt. Nu vill jag bevara stora delar av den men kan inte låta bli att plantera mer och mer varje sommar.

Här kring den stora stenen på framsidan kunde jag inte låta bli att plantera lite  blommor...
och så blev en grusgång runt om...
image29
Foto: privat

Mitt på stenen finns en alldeles naturlig ur holkning där det samlas vatten - fåglarna badar där då och då.
Under blomman nedan brukar grodorna gömma sig när jag kommer farande med vattenslangen:

sommar/n?rbild        Stugan/blommor

Detta är vad jag längtar efter idag.. kommer kanske att visa lite mer av "sommarbilder" och förhoppningsvis ska jag kunna scanna in någon bild från innan jag började mitt projekt så småningom.

Nej! Nu gäller det att sätta igång med livets realiteter... ta fram min kompis "TUSS" (dammsugaren) och försöka på ordning på "vardagslyckan" !

Tittar in till er när "Tuss" är mätt!


Kommentarer
Postat av: EVA

Vilka härliga sommarbilder !!!
Och så fina planteringar ! Jaa, visst längtar man till värmen och sommaren...:D

KRAM EVA

Postat av: Thea

Gillar gillar!!!!!!!

2007-03-07 @ 22:47:42
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: Mellandottern

Tuss kan aldrig bli helt mätt eftersom det sällan (aldrig?) hinner bildas nåt damm. :D Kraaam!

2007-03-08 @ 09:49:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback