Skön helg...

 Vilken härlig lördag jag har haft. Som jag tidigare skrivit om har "lillan" kommit hem. Hon är den enda av mina döttrar som jag inte har i närheten då hon bor och studerar ca 35 mil bort.
 Nå, lördag var vi på stan och hade turen att få sällskap av mellandottern och supergulliga barnbarnet A., en liten glad grabb på fem månader.
 Vi hann in i en hel del affärer men inte en enda inredningsaffär - bara klädaffärer. Hade turen att hitta en riktigt fin "jobbartröja" på Lindex (brun, lite längre och lagom tjock, eller tunn...).  Tycker att det är svårt att hitta  kläder som jag tycker om! Har mest svart!!!! Behöver ficklampa för att hitta något i garderoberna. Men nya tröjan kommer att bli fin med en liten tröja eller ett linne under, är något urringad för att användas annars. Skulle egenligen köpa ett par jeans.. men det får bli en annan dag.
 Ett besök på stadens anrika fik Ekbergs hann vi också med innan lille A. var jättehungrig så vi måste gå hem.
Senare på eftermiddagen gjorde jag en jättegryta med chili-con-carne och bjöd även hem stora-dotten med make och mitt äldsta barnbarn I., värsta charmigaste killen, ett och ett halvt år. Mellandotterns sambo var förstås också med. Jo, vi åt efterrätt också: en högst personlig Marängswiss!!! Massor av härliga kalorier!

Här intar vi alla våra måltider:
k?ksbord
Foto: privat

Gillar mina turkosa gardiner - turkos är en sådan härlig färg - blir glad av den!!!!!! och så är den så fin till de
sandfärgade stolarna.

Avslutar helgen med fler detaljer från mitt kök:

kök hylla           k?k lilla hyllan
Hmmm! Det är väl uppenbart att jag har dille på hyllor....

Ha en skön måndag alla ute i bloggvärlden!


 

 

Kommentarer
Postat av: Thea

Du har det ju sååå mysigt!
Ha,ha ficklampa i garderoben, skulle jag oxå behöva. Försöker verkligen att köpa annat än svarta toppar, men det blir mest det iaf...
Kommer länka till dig mé, har inte orkat under Bloggers strul bara.

Postat av: Vicke

Vad mysigt du har det , jättekul att få sen hemma hos bilder från ditt fina hem,
Sen är det jättekul med en ny bloggare , välkommen!!

2007-03-04 @ 19:27:43
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: EVA

Åhhh så mysigt och fint du har det !
Jättekul att få se lite hemmahos-bilder... Lite Marimakko ser jag...

KRAM EVA

2007-03-04 @ 20:25:57
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Liza

Thea: Tack för att du länkar till mig! Skönt att höra att någon fler behöver ficklampa. Känner mig hedrad att du länkar till mig!
Vicke: Tack för de snälla orden!
Eva: Tack! Du är så rar! Kram

2007-03-04 @ 20:43:46
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Mellandottern

Jo,det var en fin,fin lördag! :D Kram!

2007-03-05 @ 10:19:22
Postat av: Sara

Fint hem du har, speciellt köket! Gillar kombinationen av färgerna!

2007-03-14 @ 12:55:54
URL: http://sarasally.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback