Titta vad som flyttat in till mig...

 Jag är så vardagslycklig idag..... solen skiner, det är +11 grader i skuggan.. kanske är våren här ändå....för att stanna???? 
Jag har länge tyckt att diskmedelsflaskor är så "o-dekorativa"(typiskt norrbottniskt att sätta o- framför allting). När man har diskmaskin handdiskar man inte så ofta, eller så sällan som man kan,   men ibland så måste man.. och då behöver man diskmedel. Men det kan ju  förvaras i något som är snyggt att se  på - så nu har äntligen Cult Designs diskmedelspump med kompisar fått flytta in till mig! Jag valde en beige "platta" eftersom det passar bra året runt och är en favoritfärg.
Mycket här hemma är beige (sandfärgat), vitt i olika nyanser, brunt och just nu rätt mycket turkos, som är jättevackert mot det beiga. Tycker om lugna - harmoniska färger.. kan det bero på att jag har ett "rörigt" arbete??

k?
Jag vet att många andra har visat diskmedelspumpen med tillbehör - men det är så snyggt att de är värda att visas igen, och det blev ett lyft för vår  "fula diskbänk" med något vackert att titta på. Älskar när saker går att kombinera i det oändliga.. där är Cult helt suveräna! Vi har "världens längsta" diskbänk i vårt kök, funderingar finns på att ta bort den och sätta hoar och någon snygg bänkskiva ex. virr-varr (har sett den på bild hos Kitchenbloom super-snygg!) eller en ekskiva, Men först måste kaklet bort - ska vi då kakla igen,sätta  glasskiva, mosaik?. Tiden får utvisa vad det blir. Inga renoveringar kommer att påbörjas under våren och sommaren! det har maken sagt med bestämd röst. *nickar instämmande för en gångs skull*
k?

Nåja, hade tur att göra några fynd på Cult-REA också, bla grytlapp Fifty-fifty  (gardinerna har jag köpt tidigare,  ska pryda mitt fönster till hösten). Gardinerna hade jag tittat på länge och önskat.. innan jag köpte dem - och tro det eller ej -  de var på REA! Så nu vet alla vad som kommer att hängas upp i mitt kök till hösten. Dessutom blev det en låg kruka i grått och en grå ljuslykta till Lillans rum/gästrummet.
k?

Mer Cult design (inköpt tidigare), egentligen muggar - men jag tycker att de är lite stora att dricka ur så de har fått andra användningsområden. I den höga förvara jag småsakerna som alltid hamnar i köket fast de inte hör hemma där ex hårnålar, gummiband, gem, småpengar mm tills de återbördas till sina rätta platser..Undrar varför allting alltid hamnar i köket???
FavoritsakerAlla foton privata..

Är såååååå nöjd  med mina inköp men ska ta det lugnt nu ett tag med shoppandet eftersom ett besök till Skellefteå och ett besök på IKEA är inplanerade under April månad! Sedan finns det ju annat i livet  som är vikigare än att shoppa... umgås med nära och kära, sitta ute i vårsolen och njuta av värmen.. 
åsså
Dricka en god kopp kaffe, vilket jag ska göra nu!
Ha en bra dag och kväll!
Kram
Hoppas att bloggen inte är lika seg idag/kväll som den var igår.....

Kommentarer
Postat av: Frida

Ja inte är du då o-kul i alla fall. Du är oh så rolig! Ha en skön kaffestund!

Postat av: EVA

Oj så mycket fint du har handlat ! Cult är bara bäst ! Man kan hitta hur mycket som helst och kombinera allt med varandra...kanon ! Jag har den stora muggen och, visst, den rymmer 6 dl, men jag dricker mycket te och latté, så det passar perfekt !

KRAM EVA

2007-03-28 @ 19:44:28
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Vicke

Oj så jätte mycket fint du handlat och så häftigt jag stod och beundrade en massa av de prylarna i går;)

2007-03-28 @ 20:56:44
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Saga

Du är en riktig fyndlisa du, superfina saker har flyttat in i ditt kök! Cult är verkligen skickliga på att skapa vackra vardagsting... vardagsting för vardagslycka :)

Kram!

2007-03-29 @ 08:52:11
URL: http://kitchenbloom.blogg.se
Postat av: Helena på Roomservice

otroligt snyggt - kanonfint!

2007-03-29 @ 12:52:33
URL: http://roomservice.blogg.se
Postat av: Lilla My

Fina grejer du har köpt.Pannlaparna har jag stått med i handen hur många gånger somhelst men sen i nåt fenshui ryck lagt tillbaka dem.Ha en bra dag

2007-03-29 @ 13:21:00
URL: http://bibbi.bloggspace.se
Postat av: Maggie Grace

Thank you for the informative website

2010-10-14 @ 08:33:11
URL: http://maggie-grace.blog.de

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback