Är bloggberoende........

Nu är helgen snart slut. Den har varit riktigt  bra..har hunnit på ett jättetrevligt kalas... fått låna mysiga lilla barn-barnet... haft en lugn skön lördag/kväll och städat köksskåpar idag (söndag) samt träffat grannarna då vi har haft storstädning av våran innergård!!! Mindre roligt är att jag har ont i halsen, hostar och har lite feber.. åja, det som inte dödar härdar säger min syrra och jag litar fullständigt på henne.

Något jag faktiskt har undvikit att visa är vårt kök.. ja, detaljer har jag visat men diskbänken, usch!!! Men eftersom jag är bloggberoende och lider av bloggtorka samtidig (fråga mig inte hur det går ihop men så är det), så ska ni få se några bilder ändå.

Meningen är att vi ska ta bort den jääääääääääättelåååååååååånga rostfria diskbänken och sätta en annan bänkbeklädnad ex virr-varr, ek.... och en liten infälld diskbänk istället. Nu kommer inte det att ske förrän tidigast till hösten då projekten ute i  stugan har högre prio just nu....

image199  image205
 Till vänster om spisen har jag en liten
arbetsyta.......... och längtst bort på den långa diskbänken har jag vattenkokaren, kaffepressaren (syns inte i bild) och kaffe- och teburk, mycket viktiga i mitt liv. Är ju inte bara bloggberoende utan också kaffeberoende.

image202  image204 image207  image201
                                                                 
En liten avställningsyta finns vid kyl/frysen. Där stod tidigare både en stor kyl och en stor frys - vi valde att sätta in en kyl/frys för att få lite bättre plats och öppna upp mot hallen. Vi har bytt köksluckor, spis och kyl, satt in diskmaskin mm sedan vi flyttade in..... Däremot fanns det vackra ekgolvet som är både snyggt och praktiskt, om man inte försöker dränka det förstås!

I detta kök är jag verkligen "vardagslycklig" här tillbringas en stor del av den tid vi är hemma. Vi äter goda middagar vid det stora ekbordet, fikar, läser och "hittar på" nya projekt.....

Nu är det klart slut från mig för denna gång!
Önskar er en bra start på veckan!!!
Kram!


Kommentarer
Postat av: Thea

Ja, lång var den=), men ack så praktiskt.. vi har ekskiva hos oss, och mkt torka blir det... Är lite trött på att alltid vara så försiktig med blött på den, annars blir det ju fläckar. Är snart dax att olja in vår skiva.
Fina bilder du visar, ni har det så mysigt.

Postat av: Lisa

Jättefint! Men som den "nyfiken-i-en-strut-" jag är undrar jag om hyllan (den höga)är IKEAs? Och förståss.."lådan" i hyllan med marimekko tyg vad är det? måndagskramar!

2007-05-07 @ 06:58:09
Postat av: Liza

Thea: Jo, låååång är den och bucklig, repig, flammig och jätteful - men det syns inte på bilderna. Men praktisk är den!! Avundas alla som har snygga bänkskivor... jo,jag är avis.. KRAM och skön måndag!
Liza: Hyllan är från Ikea! Och "lådan" är en oval glasvas som jag förvara mina servetter i. Snygg både där den står nu och att när den ställs fram på bordet.. Kram! Ha en sökn måndag!

2007-05-07 @ 11:06:59
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Vildängel

Det finns fler som är bloggberoende - jag lovar....*S* ;)

2007-05-07 @ 11:38:24
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Oj vad jag känner igen mig i din formulering "Men eftersom jag är bloggberoende och lider av bloggtorka samtidig ". Precis så är det för mig! Men, jag kommer på nåt! Kul att du la ut bilder på köket! Vilka projekt blir det på stugan i sommar då? Kram!

2007-05-07 @ 12:33:40
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Lilla My

Vilket fint kök du har. Jag skulle inte byta ut den rostfria Vi har en laminatbänkskiva och i dag ångrar jag att vi inte behöll den rostfria. Mycket enklare med en rostfri med spill och disk och sånt. Ha en fin dag!

2007-05-07 @ 13:08:52
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Jenny

Köket var jättemysigt! Härligt med såna rum som man är vardagslycklig :) Kan känna igen mig med bloggberoende och bloggkoma samtidigt *fniss* där är jag nu :) Ha en jättefin måndag i ditt härliga kök. KRAM!

2007-05-07 @ 15:37:37
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback