En fantastisk Mors Dag!!

Efter 100-års kalaset igår åkte vi ut till stugan. Som alltid när jag kommer dit kommer lugnet över mig. Det är så tyst, inga bilar, motorcyklar eller annat som hörs bara fågelsång, harpaltar som skuttar omkring och ljudet och lukten av hav!

Det växer så att det knakar där ute - fick skynda mig att sätta upp snören så att humlen har något att klättra på. Kunde inte låta bli att ta några (många) bilder. Jag ska inte plåga er med alla, så ni kan vara lugna!
Måste ändå få visa ett par........ tre....... fem.. Förutom att det växer har en del småsaker plockats fram....
image272  image273  image274

image275  image278

Efter lunch kom barnen och barnbarnen... småpojkarna har fullt upp därute.  "Moppa" har monterat upp en gungställning och den nyttjades flitigt av båda "boysen". Det finns hur mycket som helst att göra för barn-barnen... en hel skog att utforska. Lille A. kryper ju ännu sån länge - men har trivs hur bra som helst på var stora altan. Vi ska införskaffa en sandlåda (med lock) så att vi kan bygga vägar och sandslott och göra ladugårdar med kottar och pinnar..... idéerna är många...

Fika hör ju också till på Mors dag.... och YES! jag fick en jättefin Mors-dags present - men den får ni inte se nu! Den sparas till ett senare tillfälle när den kommit på plats! Kan bara avslöja att den var JÄTTEFIN!!!!!

image280 image279

Passar på att visa assietterna från den mycket gamla Rörstrandsservisen som flititgt används, har tallrikar, djupa tallrikar, uppläggninsfat,  såssnipa med mera, har inte räknat delarna  men många är de. Kul att ha en så vacker servis.. som dessutom är arvegods.

Nu är det slut för idag från VARDAGSLYCKAN! Är så nöjd med en härligt solig helg (ja, det har regnat ca 20 minuter idag så det räknas inte)! 
Jag ska bänka mig framför TV:n och se fortsättningen om "sagan" om Torgny Melins... Kikar in till er senare!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Thea

Låter trevligt!
Jag har ett fat just ifrån den servisen som jag ärvt av mormor. Använder det som kakfat.
Ha det bra i tv-soffan.

Postat av: Lisa

Vad härligt att höra att du haft en sån skön helg! Jag har också blivit kungligt uppvaktad med present från Katarina K! ska bli spännande att få se din present! *hoppas du får en trevlig vecka!*

2007-05-27 @ 20:55:31
Postat av: EVA

Visst har det varit en undebar dag ! Och jag väntar såklart på att få se din MorsDagsPresent...spännande !
Tänk att det var dig jag såg...fan att jag inte tvärnitade mitt på vägen...haha !
KRAM EVA

2007-05-27 @ 21:19:53
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Liza

Thea: Nämen, har du precis ett sådant fat.. tänkte på det vi "pratat" om - gillar samma saker!! Tycker att det är kul! Jag menar hur stor är sannorlikheten att ha likadan "gamla" fat! STORKRAM!
Lisa: Jag vet inte vem du är men du känns som en gammal god vän! Tack för att du alltid tittar in till mig! Åh, present från KatarinaK, hon gör så fina saker!! STORKRAM!
Eva: Jaaaa! Varför gjorde du inte det??? Kul med lite trafikkaos!! Hi!HI! STORKRAM!

2007-05-27 @ 22:28:18
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Vicke

Vilken härlig morsdag med massa besök och gott fika vad mer kan en mamma behöva. Förresten en fin present också ;) Ska bli spännande att se vad?
Kram

2007-05-27 @ 23:24:52
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: Lisa (igen)

Tack, jag gillar dej också - jättemycket! Och som den totalt data okunniga kvinna jag är så ska jag ta maken till hjälp framöver(har bara ett nioårskalas att avverka först) och börja blogga själv...(gulp!)så då får du komma och hälsa på mej...*kramar*

2007-05-28 @ 07:06:41
Postat av: Karin

Fin fina tallrikar!

2007-05-28 @ 08:45:10
URL: http://hemochliv.blogg.se
Postat av: Vildängel

Vilka himla söta nyckelpgior. )

2007-05-28 @ 10:37:15
URL: http://vildangel.blogg.se
Postat av: tina

Det låter som om du haft en härlig morsdag...Vilka underbara assietter...mina föräldrar hade den rörstrandsservisen...visst är den fin!!! Ska bli spännande att de vad du fick för present!!! Här blev det frukost på sängen och blommor på morsdag!!! Ha en härlig vecka!!
Kram!!

2007-05-28 @ 11:17:11
URL: http://tinaminastina.blogg.se
Postat av: MO

Låter som en perfekt dag, kul med skogen inpå knutarna för knattarna att leka i. Våran humle växer oxå nåt alldeles, får med vägleda den...Ha en fin vecka, kram Maria

2007-05-28 @ 11:42:03
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Jenny

Vad underbart ni verkar ha det i stugan. En dröm :) Spännande att få se vad du fick i morsdagspresent! Gott ser fikat ut också :) Ha en riktigt bra måndag! KRAM

2007-05-28 @ 14:43:34
URL: http://jennyshemochharmoni.blogg.se
Postat av: Liza

Vicke: Jo, bild kommer - ska bara installera en kamin först... KRAM!
Lisa: Jättekul! Då kan jag hälsa på dig också!!! KRAM!
Karin: Assietterna är jättesöta..riktiga sommartallrikar..KRAM!
Vildängel: Ja, de är så söta där de sitter och lyser upp i rabatten.. KRAM!
Tina: Frukost på säng.. det är en riktig mors-dags present.. Underbart lyxigt! KRAM!
MO: Humlen växer så att det knakar.. och jag håller med den behöver verkligen vägledning. Ifjol for våran upp i hängrännorna innan vi hann vara med... KRAM!¨
Jenny: Stugan är verkligen vår "Komplentationsplats" - där hämtar vi styrka inför vardagen. KRAM!

2007-05-28 @ 15:09:32
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Barbro

Jättefina bilder! Är det en klematis jag ser blomma? En sibirisk?? Har en själv som är full med knoppar, kan inte vänta... längtar efter blommorna... Gläds själv åt att Häggen sprider sin doft och sina vackra blommor just nu. Måste nog ut och ta lite kort... kram

2007-05-28 @ 21:31:43
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: Kix

Jättefina trädgårdsbilder!

2007-05-28 @ 22:00:11
URL: http://kixkoll.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback