På plats....

Hej bloggvänner!
Lovade ju före helgen att ni skulle få se resultatet av mina ansträngningar vid symaskinen! Nu lät jag kanske lite dramatisk, för sanningen är den att jag tycker att det är jätteroligt att syyyyyy... och har alltid tyckt det. Förr sydde jag kläder  till barnen (när de var små), och till mig själv kappor, klänningar, jackor, byxor, blusar, kjolar.... och två balklänningar (till döttrarna)!! Numera blir det mest gardiner och kuddfodral som tillverkas. Jo, jag har sytt lapptäcken också (hade några år amerikansk-country-inrednings-stil-light), ett för hand som ligger i ett skåp och aldrig används (till en 160:s säng) *pust*

Vi åkte ju ut till stugan redan i onsdags med fullastad bil - måste kanske köpa en större?  Fast det blir dyrt för at frakta kuddar och sådant .....

kuddar I köket gjorde jag en ny rulluppgardin i randigt tyg... tyvärr syns den inte så bra på bilden - men jag är nöjd. Jag hade också köpt ny kruka (Cult design) och nya ljuslyktor (igen) och en ny löpare  från samma ställe -- får försöka ta bättre bilder senare.  En fönsterskärm fick också följa med ut...

kuddar kuddar

I allrummet placerades kuddarna  i tyget Spaljé från Åhléns (älskar det tyget)....

Sovrummet fick en ny långkudde av samma tyg som gardinen..... och kudden som jag sydde av den gamla handsydda löparen fick också  plats där..

kuddar  
Två vaser (hemifrån) fick också följa med ut - bara för att färgen var så rätt..
Så, då känns det som att sommarstilen är klart i stugan.. nu börjar uteprojekten. Det största är nog inramningen av den rätt så rejäla uteplatsen... ritar och funderar... men har kommit en bra bit på väg. Nu är det bara käre maken som måste bygga.. och fixa...
Ja, det var allt från mig idag... önskar en fortsatt skön helg!
Kram!
Alla foton: högst privata och tagna av moi.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Jättefint blev det! Långkuddar är såå praktiska(särskilt om man är som jag- en sängLÄSARE!)kvällskramar! (måste bara säja igen att repotaget var såå lyckat, det liksom strålade om er två tillsammans!)

2007-05-19 @ 22:09:09
Postat av: Anna

Det skulle vara trevligt om det var sol jämt på stugan också.....

2007-05-19 @ 22:25:31
Postat av: Liza

Lisa: Jo, det är så skönt med långkuddar när man ska läsa - läser också i sängen. Tack! Vi tycker att de gjorde ett bra jobb Birgitta och Roland.
Nattkram!
Anna: Fast vi hade ju trevligt ändå - mycket bus idag!! Solen kommer... någon gång!
Nattkram!

Postat av: Mariakoden

Oj sååå mysigt!!!
Vad fint med pappersskärmen i fönstret!!
Jo jag lever....det är liiite hektiskt nu. Hm, måste nog göra ett blogginlägg....
Nästa helg blir nästan viiidrig...Du får höra sen...när ska man få träffa sina stackars barn???
Måste klura ut nåt bra inlägg. Ha det så bra!!
Kram!!

2007-05-19 @ 22:45:10
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Thea

Mysigt och snyggt!
Klart att stugan också måste ha lite Cult-fägring =).
Vad duktig du är med att sy. Jag syr gärna raka sömmar, typ gardiner och liknande, men skulle aldrig våga mig på kläder...

2007-05-19 @ 23:13:42
URL: http://www.theasrum.blogg.se
Postat av: MO

Så fint du gjort det, är väl en fröjd att åka ut dit. Gillar tyget spaljé jättemycket, ser så mysigt ut. Du är ju rena sömmerskan låter det som, kan man kanske anlita dig när det är dax för dottern att gå på studentbal, om ett antal år.....Jag har oxå varit ett spam nu flera dagar verkar det som, hihi...Godnatt, kram Maria

2007-05-19 @ 23:19:37
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Liza

Maria: Tack och lov att du finns fortfarande - blev riktigt änslig! Hm, vad ska hända? Jag blir riktigt nyfiken.
Kram!
Thea: Jag är ju helt såld på Cults grejor.. vill bara ha mer, och mer! Fast lagom är ju faktiskt bäst. Syr inte kläder längre - orkar inte! Det räcker med gardiner och sådant. Sen, det är svårt att hålla sig borta från er bloggisar.. saknar er!
Kram!
MO: Ja, visst är det läckert spaljétyget.. men någon mer balklänning ska jag inte sy - sorry!
Skönt att någon fler än jag är spam!! hi, hi!
Kram!

2007-05-19 @ 23:48:38
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Mariakoden

NU såg jag en kommentar jag missat...Sonens skrivbordslampa är från Ikea å draklampan är från Designtorget år 2002.... Var det nån av dom du menade....???
Kram!!
...å nu...stress...stress......!!!

2007-05-20 @ 13:01:51
URL: http://www.mariakoden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback