En underbar weekend....

Hej mina kära bloggvänner! Vill bara säga att jag har saknat er!! Känner att jag har massor att läsa ikapp och kommer att besöka er och se vad ni har haft för er sista tiden..  är så nyfiken!!:D

Jag har just landat efter en fantastisk helg i Kungliga huvudstaden.
Min käre man överraskade mig för ett par veckor sedan med orden:  "Du måste ta ledigt fredagen den 16:e.. för att vi ska till Stockholm du och jag!!!"  :D - gissa om jag blev glad?? Vi har pratat om att åka till Sthlm hur länge som helst.. det var meningen att vi skulle åka i fjol sommar/höst och fira vår 30-åriga bröllopsdag, men tiden och orken fanns inte då - så det fick bli nu istället. Bättre sent än aldrig!!

Fredag morgon anlände vi till vårt hotell: Royal Viking. Eftersom vi inte kunde få vårt hotellrum direkt (kom tidigt på morgonen) så gick vi en "liten" sväng ner mot gamla stan, fikade, fönstershoppade, tittade på alla mysiga gamla hus och surrade på....
Vid tolv kom vi tillbaka och fick vårt rum som vi verkligen gillade. Precis så mysigt som vi vill ha det....
image594

Efter en powernap (steg upp klockan fyra på morgonen) så gick vi ut på stan igen.....
Vi tillhör dem som kan sitta på ett fik/matställe och prata i timmar, och visst är det det som är meningen när man åker iväg så här att umgås i lugn och ro..... Vi gillar också att gå runt i olika inredningsaffärer och se på alla fina saker som finns... både onödiga och praktiska!!
image595

Maken flirtade vilt med servitrisen ovan... en verkligt "lecker böna" som de brukar säga i svenska filmer från 40-50-talet! *ler* Sedan så besökte vi en del mysiga matställen också...

Kontentan av helgen är UNDERBAR!! Nu har vi lovat varandra att göra detta oftare.. därmed inte sagt att det nödvändigtvis måsta bli huvudstaden som får besök nästa gång!! Kan bli Göteborg, Karlstad, Mora, Umeå, Sundsvall....
Nu undrar ni förstås om jag har shoppat loss ordentligt? Är ledsen att säga att min image som shopping-girl har fått sig en allvarlig törn, återkommer till detta i nästa inlägg... (om jag törs vill säga):D

Ha en skön måndagkväll.. ska ut och besök er nu....
KRAM!
Text och bilder:© Liza, vardagslycka.blogg.se



Kommentarer
Postat av: Vicke

Låter som en underbart mysig helg tillsammans i storstaden, härligt!
Kram

Postat av: Maria

Åh, så härligt det låter!
Jag har sagt åt min man att vi måste ta en barnfri helg och åka till Stockholm han och jag! Kanske kan det bli av till våren...

2007-11-19 @ 23:15:25
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: Karin/Theasrum

Åh, vad mysigt. Stockholm har vi också pratat om ett bra tag nu, var längesedan jag var där.
Fina kollage!

2007-11-19 @ 23:24:25
URL: http://theasrum.blogg.se
Postat av: EVA

Låter som ni haft det kanon ! Mysigt att få vara på tu man hand så där...
*
Har köpt 2 flaskor glögg till idag... De hade sålt slut allt på 2 timmar i fredags och imorse då jag var dit...vid 10,30, då hade 100 flaskor redan försvunnit ! Så nu gömmer jag en till julafton och en till nyårsafton...kanske...hihi !
*
KRAM EVA

2007-11-19 @ 23:28:16
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Ulla

Gud, va mysigt ni verkade ha haft. Är lite avundsjuk *L* Låter som en bra idé att göra såna här små utflykter ibland.

2007-11-20 @ 06:50:16
URL: http://ulla67.blogg.se
Postat av: MO

Ja eller varför inte XXX där jag bor....mycket sevärt är ska du vet, hihi...obs skämt. 30 år som gifta, det är inte dåligt, men så verkar ni trivas jättebra ihop o ha liknande intressen, fika o sitta o prata lääänge, kolla inredningsaffärer, jag menar vilken kvinna gillar inte en sådan make....o som överaskar med en weekend tripp sådär. Fint hotellet verkar vara, det är ju ganska viktigt för oss inredningstokiga, att det är trivsamt men framför allt fräscht.Jag blir jättenyfiken på dina stjärnkuddar...ska bli kul att se, kramar

2007-11-20 @ 11:03:10
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Lisa

Äsch, ni har ju investerat i "gemensamhetstid", det är mycket bättre! Och att fika är inte fel...inte fönstershopping heller, man får många tips! Ha en fortsatt trevlig vecka!

2007-11-20 @ 18:41:21
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se
Postat av: EVA

Passar helt perfekt med en kopp nästa torsdag ! Vi kan ju höras via mobben !
*
KRAM EVA

2007-11-20 @ 22:10:12
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Designtjejen

Åhhh vad mysigt!

2007-11-22 @ 06:57:46
URL: http://designtjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback