Harmoni....

Jag är född i vågen tecken. Utmärkande för tecknet  är bland annat att vi vågar alltid strävar efter harmoni och balans. Gissa  om det passar in på mig?! Dessutom är läran om Feng Shui en del av mitt liv då det stämmer så bra överrens med mitt sätt att tänka. Min hall ligger i centrum av lägenheten vilket är läget för just harmoni och balans, därför är det viktigt för mig att det är en lugn plats trots att det är själva navet i vårt hem.
I helgen hittade jag den perfekta tavlan till hallen.. den inger precis det lugn och den harmoni som jag strävar efter...
image578
Eget kollage, ett par bilder lånade från IKEA och Ittala!

Det blev en del inköp, bla förvaringsboxar, en del julsaker, servetter (en packe), olika sorter ljus, en ljusslinga mm.. men det får ni se vid ett annat tillfälle, det är inte adventstid ännu!!!
Hittade även en skål från Ittala och ett par underlägg i filt...

Förutom besöket i Haparanda så har vi rensat i röran.. dvs nu är förrådet i källaren rensat.. klädkammaren och stora garderoben likaså. Lättanden är påtaglig för oss bägge. Nu måste återvinningen (KUPAN) flytta bara för att de fått så massor med saker från oss.. :) hoppas bara att någon vill ha grejorna!
Detta är allt för idag från vardagslyckan!
KRAM!
Text och foto (utom de lånade bilderna): ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: EVA

Boken jag läser nu är Stardust...verkar jättebra !
*
Och jag ser att du gjort nya fynd på IKEA... Tavlan passar ju helt perfekt !
*
Hur går det med lokal ? Ska vi lägga ut en liten förfrågan på bloggen imorrn?
*
Ha en fin tisdagskväll !
KRAM EVA

Postat av: Mariakoden

Det är sååå härligt att rensa......
Du verkar superduktig med Feng Shui!!!!!
Hihi...tjuvläser Evas kommentar....=)
Spännande värre...=)

K R A M på dig!!!

2007-10-23 @ 20:26:49
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Vicke

Det var verkligen en perfekt tavla för harmoni! Kul med lite Ikeashopping och så härligt att rensa i röran:)
Kram

2007-10-23 @ 22:39:44
URL: http://www.vickes.blogg.se
Postat av: curlingmormor

Det är väl helt självklart att man skall vara född i Vågens tecken *skrattar*. Kul att läsa ditt inlägg om hur du vill ha det i din hall, jag har nämnligen precis samma syn på min hall, det första man ser när man kommer in och det skall vara rofyllt, jag har gärna en ljuslykta står där och brinner t.ex.
Kramizzzz

2007-10-23 @ 23:12:53
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: MO

Så fint det blev, passade jättebra där. Köpte en svart skål igår som påminner lite om din, fast min är ju inte någon äkta och dyr sak....jättesöt är den i genomskinligt glas oxå....Du är utmanad, kika in hos mig.....kram

2007-10-24 @ 15:36:52
URL: http://medaljongen.blogg.se
Postat av: Scaniatjejen

Många fina saker! Skulle också vilja ha en sån där Ittalaskål.:-)

2007-10-25 @ 21:05:53
URL: http://scaniatjejen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback