Fortsättningen på mitt kök....

Helgen har varit precis så BRA som förväntat.
Fredagkväll hos en vän i hennes inspirerande, vackra hus, vin, ostbricka och en hel massa "surr". Hur mysigt som helst! (Våra "gubbar" var i Stockholm på landskamp).
Lördag: IKEAresa med mellandottern - rapport kommer sedan.. men  vi hade så roligt!
Lördagkväll: Bjöd  yngsta dottern på middag på  Tommys Kök i Jävre där vi åt pepparstek *mums*. Resten av kvällen tillbringades i vardagsrumssofforna med en bra film "Music and Lyrics" och lite godis! 

Nu när allt har lugnat ner sig så tänkte jag fortsätta med att lägga ut sista bilderna på mitt kök (för nu iaf  - vill ju inte att ni ska bli alltför less). Meningen var ju att det skulle hänga ihop... men bebisen kom emellan:D!!! Kan inte låta bli att säga en gång till - hon är underbar!!!
Men nu skulle det handla om köket! Jag har bytt motiv i tavelramarna och ni har så rätt:  det är inramade servetter även denna gång... billigt, snyggt och enkelt...
 

image480
 





image481



Annars så är det mesta "gamla" saker som är omflyttade och återanvända... men de känns som nya när de placeras på andra platser än tidigare. Storstädningen ska nu fortsätta och kanske blir jag klar innan JUL???!! 
Har iaf torkat nästan alla fönster och bytt dammslister *trist* och gardiner *kul*. Resten av veckan ska ägnas åt STÄDNINGEN!
Ha en skön söndagkväll!
KRAM!

Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

 

Kommentarer
Postat av: Maria

Du gör så fiiiint! Ljusstakarna som jag tror är från Cult design/Marita Lord, henne känner jag eller kände. Hon flyttade härifrån för många år sedan. Jag har likadana och tycker mycket om dom. Tack, jag mår bättre men inte bra. Hoppas bara att det inte ska bli värre. Kram på dig!

Postat av: Liza

Maria: Tack vännen! Ljusstakarna kommer från Cult desing dom är så fina och lätta att kombinera med vad som helst! Nu råkar mitt kök ha blivit väldigt Cultigt... det "nästan" bara blev så!
Kram och krya på dig!

2007-09-09 @ 21:40:29
URL: http://vardagslycka.blogg.se
Postat av: Maria-Jag blommar

Smart att rama in servetter! Då kan man ju byta motiv ganska ofta efter hur resten av omgivningen ser ut!

2007-09-09 @ 21:51:33
URL: http://jagblommar.blogspot.com
Postat av: EVA

Men herregud...om du åker förbi vårt hus, så måste du ju komma in !!! Det finns alltid en kaffetår och nåt gott till den !
Och så snyggt du gjort ! Servetter är ett billigt sätt att göra nya tavlor på...KANON ! Carola, Rolles dotter, har börjat med lite decoupage och då gäller det att hitta läckra servetter !Ska skicka henne på em...
*
KRAM EVA

2007-09-09 @ 22:07:08
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Barbro

Så fint! Rolig idé med servetterna... kramar

2007-09-09 @ 22:20:12
URL: http://www.barbros.blogg.se
Postat av: curlingmormor

Vad festligt med servetterna och vad fint du har i ditt kök, ser så stilrent och fräscht ut.
Visst är det konstigt att bara genom att flytta på en blomma eller byta plats på en prydnadssak så kan rummet se helt annorlunda ut och man blir så nöjd.
Kramizzzzz

2007-09-09 @ 22:33:19
URL: http://curlingmormor.wordpress.com
Postat av: pia

åhh vad flitiga alla verkar vara med städandet, måsta nog ta tag i det nu! kram

2007-09-10 @ 08:28:59
URL: http://baramittlillahem.blogg.se
Postat av: Danialrebecka

just started reborning and just hooked on as much info as poss; thank you

2009-07-28 @ 13:49:18
URL: http://danialrebecka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback