Lata dagar....

Vardagslycka har lata dagar...

Det är underbart att vara ledig och (nästan) bara göra det som faller mig in. Idag har jag gått en sväng på stan - inhandlade ett stoooort underlakan (Hemtex), åt lunch med
Frida på Gallerian, åkte  sedan och hälsade på mamma och satt och surrade med henne en lång stund. Tack och lov mår mamma bättre och det är den bästa julklappen av alla!!

På hemvägen "råkade" jag kika in på Färghuset - och lånade hem tapetkataloger. Det är hallen som är på "tapeten", eller rättare sagt en snutt av hallen som ska tapetseras. Jisses så mycket det finns att välja på..... blir svårt att välja!!

Igår var vi hos mellansyster och åt palt hela "högen" - 90 paltar hade syster trillat. Goda var de och som grädde på marängerna blev det swisch till efterätt. Kul hade vi och mätta blev vi!! TUSEN TACK SYSTER YSTER!!!

Snart är glada julen slut, slut, slut... jag vill granen bära ut, ut, ut......



Snart ska alla julsakerna plockas bort igen... ska försöka hålla mig denna vecka ut... få se om jag lyckas???:D Passar på att visa en del bilder hemmifrån...

Nu ska jag städa toaletterna... romantiskt värre - sedan blir det en "hälsa-på-runda" hos er och efter det ska IKEA-katalogen fram.... Det blir Happis besök på fredag så jag måste ju förbereda mig.... :D

Ses snart igen!
♥Kram!♥
Liza


Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: K

Jag blir knappt nåt avis , när jag läser att du ska besöka Happis...hmmm..;))

Ha ett Gott slut och ett Gott nytt År!

Kram!

Postat av: Malin B

Jag har verkligen lugnat ner mig med att ta bort julsakerna. Min chef påstår att jag tog bort dem på juldagen en gång för många år sedan men han måste ha varit snurrig för tidigt har jag då rakt inte städat undan julen.

Nu myser jag för fullt men efter trettonhelgen får allt tomtarna och allt jullikt återvända till vinden.

Vad härligt med all familje/släktnärvaro! =)

Ja, visst är hon fin, tösens häst! =)

2008-12-29 @ 19:12:40
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Maggan

Hej och hå...vi åker till Happis i morgon (tisdag...) och vi har städat ut lägenheten!!! I`m soooo glad:-) Kul att höra att lilla mamman mår bättre!

Vi hörs/kram Mags

2008-12-29 @ 20:29:41
Postat av: /B

Oj, vad kul med ikeabesök! Måste också planera in ett snart ...

Vet du, vi åt också palt i går, blev bjudna på det hos goda vänner.

:-)

Tack för berömmet på min blogg, god fortsättning!

/B

2008-12-29 @ 22:29:33
URL: http://lyckligagatans.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Ha ett gott slut å gott nytt år!

Ska bli kul att ses nästa år!!



Kram på dig å de dina!!!

2008-12-29 @ 23:15:03
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Lena

Du verkar haft en trevlig dag men du palt...nä det fixar jag inte :)



Jobbigt när nära och kära är sjuka...fattar att det måste vara skönt att din mamma mår bättre!



ps. Du skriver riktigt roligt...det går inte sluta läsa! :D



Natti natt på dig!

2008-12-30 @ 00:58:32
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Lyllo dig som får åka till Happis, jag är inte alls avundsjuk...



~Livet i byn

2008-12-30 @ 09:02:14
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Jag önskar dig ett GOTT NYTT BLOGG-ÅR!

2008-12-30 @ 17:10:03
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Helena-hem ljuva hem

Kikar in och önskar er ett riktigt Gott Nytt år!

Jag har förresten också shoppat ett stoooort lakan på Hemtex! (-: KRAM Helena med familj

2008-12-30 @ 17:13:04
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback