Måndag 1 december....

Sitter och lyssnar på Leonard Cohens "Halleljua", ja, jag övar inför söndagens konsert med kören i EFS-kyrkan kl 18.00. Hoppas att ni som bor i Piteå med omnejd kommer och lyssnar på oss i Support Choir - lovar att det blir mycket vacker och medryckande musik!! Dessutom massor med gott fika i pausen!!!

Blir ett kort inlägg idag då det blev massor sent innan jag kunde sätta mig vid datorn.... määän en glimt från arbetsrummets pampiga ljusbåge måste jag visa er. Det är maken som har inhandlat den alldeles själv. Så här är det att när han var barn (jo, han har varit liten han också) så hade de en ljusbåge i fönstret där de satte fast julgransljusen fram till de klädde julgranen och ljusen flyttades till den istället. Det är ett kärt minne för honom så när han fick syn på ljusbågen, i modernare tappning, så blev det affär direkt... och visst är den vacker....


Tomten står alltid i samma fönster.. lång, smal och riktigt charmig...

Ha en härlig dag!
Vi ses snart!
KRAAAAAAAAAAM!
Liza

Text och foto: ©liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Zassi

Superfin :) Och vad är väl bättre till jul än ett barndomsminne.

Tomten var oxå tjusig.

Ha en underbar tisdag!

Kram

Postat av: Lilla My

Jag kommer helt klart dit och lyssnar.Det är ju dessutom den kyrka jag är medlem i.Ha det gott tills vi ses.Kram

2008-12-02 @ 09:30:39
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Malin B

Jag gillar de här ljusbågarna jätte mycket.

Vilka ljusspridare de är.

När man har något minne förknippat till den blir den ännu finare.

2008-12-02 @ 11:44:48
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: MO

Jättefint med alla ljusen, o riktigt kul med en karl som shoppar loss lite oxå...hihi.



Den där låten är så himla bra, får rysningar när jag hör den. Tyvärr har jag inte vägarna förbi så jag kan lyssna på er, men lycka till, kramar

2008-12-02 @ 17:31:20
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: tina

Vilken härlig ljusbåge....charmigt!



Jo,våra jalusigardiner släpper igenom bra med ljus..jag köpte dom på Åhléns förra året vid den här tiden.Vi hade träpersienner innan,men de här trivs jag jättebra med!!



Ha det fint å kram kram på dej!



tina=)

2008-12-02 @ 19:42:43
URL: http://tinaminastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback