Måndag igen...

Helgerna går som vanligt lite för fort men den har ändå varit rätt så lugn...

Lördag sjöng vi (maken, döttrarna och jag) julsånger för de som besöker "Samvaron".  Det är ett jättefint ställe där de som är pensionärer kan träffas och umgås, fika, spela spel, låna böcker och mycket mera. Mycket folk hade kommit trots att det inte var så lätt att ta sig fram i snödrivorna. Uppskattat  av de som var där och roligt för oss att tillsammans göra det vi tycker är så roligt, att sjunga och glädja andra med vår sång och musik.

Kvällen tillbringades på "Folkan" - julfest - massor god mat och underhållning av Röde & Rått.

Söndag (idag) gick jag med min kompis Mags till kyrkan och lyssnade till bland annat dotras kör(rackarns duktiga). Vi satt tillsammans med två av våra kör-kompis-tenorer.... Vi kunde naturligtvis inte låta bli sjunga våra stämmor när församligen tillsammans med kören sjöng Cohens "Halleljua"! :D En fin start på dagen med sång, musik och mycket glädje!

Gick sedan på stan´med käre maken en stund.. sedan promenerade vi till min svärmor med årets julblomma. Som vanligt gott kaffe och mycket hembakat fika, prat och skratt.  Hon är alert min 83-åriga svärmor, hänger med i vad som händer - både stort och smått!!

Sedan så  har jag äntligen börjat julbaka..... det är ungefär som reklamen "plötsligt händer det"...


Maken är glad och har provsmakat och godkänt de fyra sorter jag orkade med idag. Receptet på Café cookis hittar du hos
Helena under kategorin recept. Supergoda lättgjorda kakor... om man inte som jag glömde mjölet i första omgången jag gjorde... blev som flarn.. goda men inte riktigt som de ska vara!! Tänker hinna med lite fler sorter under veckan om ryggen vill.....

Nu är det dags för mig att krypa till kojs.. jag är ännu en gång lite "fort" ute med inlägget.. men orkar inte vara uppe till efter tolv för att publicera....
 
Ha en underbar dag!
KRAM!
Liza



Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag ser att jag måste komma och fika! Vad glad jag blir över att ni gillade låten. Du vet hur kräsen jag brukar vara över det där! Puss

Postat av: Lilla My

DE var jätteduktiga och din dotter är ju en fantastisk pianist också...Kram

2008-12-15 @ 06:44:47
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Anna B

Det låter verkligen som en toppen helg! Både med musik och bakning! Ha en underbar dag! Kram Anna

2008-12-15 @ 07:11:11
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Malin B

Kära du så mycket gott!

Ser ut som rena rama bageriet.

Vad mysigt det är med pigga och allerta tanter.

2008-12-15 @ 08:17:06
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Malin B

Förtydligar mig själv: Tanter, då tänkte jag på svärmodern!!!

Hörde hur tokigt det kunde låta, som om du vore en allert tant som bakat så fint...

(Men då hade jag redan tryckt på knappen.)

2008-12-15 @ 08:17:57
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Frida

När får vi komma och smaka? :)

2008-12-15 @ 16:06:53
Postat av: Livet i byn

Åh men du!! Så himla mycket gott du bakat, de där mintopparna, är det godis eller kakor?



~Livet i byn

2008-12-15 @ 16:15:26
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: EVA

Åhh så mycket gott du bakat !

Här blir det fler biskvier i veckan ( helt plötsligt var de slut... ), kolasnittar och lite godis tänkte jag !Hittade en vit kola som lät spännande...



Och självklart är vi beredda på en tur till staden ! Maken ska vara ledig från jul ända över 13dagen, så det finns både tid och lust :D !



***

JÄTTEKRAAAM från EVA

2008-12-15 @ 19:56:54
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: EVA

Åhh så mycket gott du bakat !

Här blir det fler biskvier i veckan ( helt plötsligt var de slut... ), kolasnittar och lite godis tänkte jag !Hittade en vit kola som lät spännande...



Och självklart är vi beredda på en tur till staden ! Maken ska vara ledig från jul ända över 13dagen, så det finns både tid och lust :D !



***

JÄTTEKRAAAM från EVA

2008-12-15 @ 19:57:40
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Helena-hem ljuva hem

Åh så mycket gott fika du bakat (och vilket snyggt collage). Kul också att du länkat till "mina" kakor! (-: Intressant med flarn-varianten av dem. De var säkert också goda. (-:

Visst var det trevligt på folkan i lördags! God mat och rolig underhållning och vilket proffsigt och imponerande gästspel av maken din!!

(Och ja, din svärmor är verkligen härlig och glad)!

Kram Helena

2008-12-15 @ 20:41:43
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: Helena-hem ljuva hem

Åh så mycket gott fika du bakat (och vilket snyggt collage). Kul också att du länkat till "mina" kakor! (-: Intressant med flarn-varianten av dem. De var säkert också goda. (-:

Visst var det trevligt på folkan i lördags! God mat och rolig underhållning och vilket proffsigt och imponerande gästspel av maken din!!

(Och ja, din svärmor är verkligen härlig och glad)!

Kram Helena

2008-12-15 @ 20:42:15
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: Zassi

Wow vilka smarrbilder :)



Ha en underbar fortsättning på veckan!

Kramkram

2008-12-15 @ 21:27:32
URL: http://katterochpasta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback