2:a januari 2008..

God fortsättning på det nya året!!!!
Nytt år och nya förväntningar??! Nja, jag är nog rätt nöjd om livet fortsätter i behagligt tempo... och om käre maken och jag till slut hittar oss ett nytt vardagsrumsbord... ;) Jo, jag skojar, det finns viktigare saker i mitt liv än det  -meeeen det är vårt projekt just nu!

Börjar med en tillbakablick på nyårsafton som firades hos våra kära vänner Johanssons. Vi hade fantastiskt roligt med massor med prat och skratt, supergod mat och dryck... ja, drycken vet jag inte så mycket om eftersom jag körde, men hade lika roligt ändå!!:D Tack för en minnesvärd nyårsafton!!!!*KRAM*

Nyårsdagen sov vi länge, för trötta var vi, och på eftermiddagen bjöd vi farmor på middag och njöt av att bara vara.

image647Idag har vi tagit hand om lille A. en stund medan mellandottan uträttade ett ärende... här kommer en illustration om  hur svårfångad han är  på bild....  en ´liten virvelvind men snäll!!!!

Efter att ha tittat på skidor på TV:n så har vi (mannen och jag) varit runt på stadens möbelaffärer för att hitta det optimala vardagsumsbordet. Några objekt är riktigt intressanta men för att inte missa något så åker vi till ett par ställen till imorgon.....
Vi hann också med ett besök på Café Humlan där vi satt och surrade en stund... *förlåt, jag kunde inte låta  bli att dra det gamla skämtet igen*

Väl hemma igen så gick jag till Gardingalleriet för att köpa tyg till en ny kappa i köket... STÄNGT pga inventering stod det på dörren.. men det gör inget jag går dit imorgon istället!:D

I brist på tyg att sätta symaskinsnålen genom så har vi plockat bort julen - allt är borta och nerplockat i sina lådor.. och det känns bara skönt! Nu hinner jag städa och fixa till innan jag börjar jobba igen nästa vecka!

image648
Avslutar med en bild på ljuset som bildar ett fantastiskt spetmönster allt eftersom det  brinner ner... jag har aldrig varit med om det  tidigare. Snyggt eller hur??!!
Ska försöka sova någon timme nu innan jakten på vardagsrumsbordet startar igen....
Ha en bra dag!
KRAM!
Text och bilder:©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Malinbayard

Mycket häftigt ljus!
Lycka till med jakten. Jag har letat soffa i "åratal" nu men inte hittat den optimala, jag som brukar vara så rapp när något ska inhandlas...

Postat av: Hilajn

Härlig och talande bild:D God fortsättning på det nya året.

2008-01-03 @ 10:44:04
URL: http://hilajns.blogg.se
Postat av: EVA

Skönt att fått bort julen...här är vi ganska less på den också, men lovat är lovat...tjejkalas på fredag så julen åker på lördag...hihi !
*
Hoppas du hittar bordet med stort B...
***
KRAM EVA

2008-01-03 @ 15:09:50
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se
Postat av: Fridasfunderingar

Det ska bli intressant att se vad ni fastnar för!
På tal om fastnar så var det där en väldigt talande bild.... ;-)

KRAM!

2008-01-03 @ 17:07:26
URL: http://fridasfunderingar.blogg.se
Postat av: Maria

Du är igång HELA tiden. När slappar du? Det är ju förstås roligt att köpa nytt bord och nytt gardintyg så för det krävs ju ingen extra energi. Här är julen kvar förutom granen som åkte ut till nyår. Resten åker nog nu i helgen.

2008-01-03 @ 21:27:34
URL: http://kramaria.blogg.se
Postat av: anna

hej !
Vart ar du köpt det fina ljuset som bildar mönstret. Har letat efter sådana i flera år ..

2008-01-17 @ 12:38:42
URL: http://missaiv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback