Sköna stunder....

Solen lyser upp hela lägenheten ikväll och och för bara en stund sedan var det 21,5 grader varmt. Jag saknar stugan och den känsla av ro  som jag får av att sitta på stugbron, dricka en kopp te och lyssna till tystnaden som bryts av vågornas kluckande mot stranden och fåglarnas sång.... (ja, också ljudet av vedkapar, gräsklippare, motorbåtar mm)

Jag går ofta runt och tittar till mina blommor. Än har inte så mycket kommit upp ur jorden av perennaväxterna men den otroligt vackra daggkåpan har fångat nattens regndroppar i bladen...

 

vallmon  vajar i vinden och har flyttat sig till nya platser i år...... växer till och med i grusgången...



Och den nästan genomskinligt vita....

Jag trivs hur bra som helst hemma i stan också.. men saknar mina blommor och lugnet. Hoppas nu bara att det får vara någorlunda bra väder på midsommarafton. Tror att det är mera tradition att det regnar och är kallt än varmt och soligt denna dag! 

Nu ska jag brygga en kopp te och sätta mig på balkongen njuta av "utsikten" :D och sedan är det dags att stänga de gröna för natten... snart ringer väckarklockan......

Sommaren är härlig!!!
KRAM!

Ps. kom just på att det här är det mest "romantiska" inlägg jag har skrivit på länge.... Måste bero på solen....
KRAM igen!!

Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Maria

Ja sol på midsommarafton är vi väl inte bortskämda med...hoppas på ändring i år. Fina vallmo du har..kramar

Postat av: tina

Vilket härligt inlägg du gjort!Får nästan lust att smyga ut i min trädgård för att försöka fånga lite dofter från blommorna=)Vilken härlig grön färg daggkåpans blad har...



Nattinatti å kram!



tina

2008-06-17 @ 23:51:28
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: K

Trevligt med romantik, fina vallmobilder . Nu vill vi gärna att värmen fortsätter , vi behöver den=)

ha en bra dag! KRAAAM!

2008-06-18 @ 07:07:02
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Lilla My

MMM,den tystnaden är obetalbar.Jag tror att det blir fint på midsommarafton(det måste,måste bli det).Jag tycker det är deprimerande att nästan inte kunna vara ute utan vinterkläder fast hela juni snart är över.Nä,nu får det räcka med kyla.Ha en helt underbar helg.Kram

2008-06-18 @ 07:57:58
URL: http://myslivochhem.blogspot.com
Postat av: Malin B

Fint väder på midsommarafton kan jag knappt minnas när det var. Här har jag skapat ett barndomsminne för en av ungarna i byn med att "jag kommer ihåg en midsommar, då hade Malin VANTAR på sig på kvällen!". Det du. ;)

2008-06-18 @ 18:38:31
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback