Temavecka: Vatten och trä...

Hoppas att det är Ok att hoppa på veckans tema lite sent... men jag åkte på magsj... igår och har inte haft ork att sitta vid datorn.. och det är milt uttryckt!!

Vill också passa på att tacka för alla snälla kommentarer i mitt förra inlägg.. Blir så glad att så många hör av sig! TACK FÖR ATT NI FINNS!

Veckans tema är de fem elementen och det är
ellasinspiration som är upphovskvinna till temat.
Feng shui har inspirerat och faschinerat mig i många år.. det började när min rygg "gick sönder" år 2000. Var tvingad att hålla mig stilla en evighet ett tag och då råkade jag se ett program på tv om den mångtusenåriga kinesiska läran. Efter det var jag fast!!
Så snart jag orkade började jag rensa i skåpar, lådor, garderober... you name it.. allt rensades och sorterades..
Det finns många bra böcker i ämnet och jag har läst flera... Det är viktig för mig med balans i livet och feng shui har verkligen hjälp mig!! Tro nu bara inte att här sitter experten.. Åh,nej =Glad amatör.. men det fungerar och det är huvudsaken!!:D

Så till min tolkning av måndagens tema som var
None
Reflekterande yta... bearbetat glas och mörka toner.....

Dagens tema är som bekant

Trämöbler.... växter... textilier som kommer från växtriket... det gröna och mellanblå färgspektrat..

Nu är det dags för VILA!! Är helt slut.. men åkerkommer imorgon.. om ork finnes...

KRAM!
Liza


Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Lilla My

Magsjuka gör inte en människa gla´!Krya på dig.Kramar

2008-05-13 @ 17:04:22
Postat av: Liza

Lilla MY:

Nej, verkligen inte! Benen darrar och tröttheten sätter in.. som tur är verkar det värsta vara över!

KRAM!

Postat av: EVA

Helt klart ! Det kan vi väl göra...vore skitkul !!!



Och fy för magsjuka ! Fast vi har faktiskt...peppar peppar...klarat oss från det i vinter ! Hoppas du snart mår bättre vännen !



Temavecka ja...fast jag hoppar den här. Får inte bli måste...hihi ! Känner lika med tisdagstemat...



Vi får prata ihop oss om Tommys...

**

JÄTTEKRAAAM från EVA !!!

Och visst måste morsan sy lite nu...hehe !

2008-05-13 @ 18:46:12
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Ellas Inspiration

Jättefina tolkningar! Verkligen roligt att du hänger med. Hoppas att du mår bättre! Ha en fortsatt mysig tisdag! Kram Karin

2008-05-13 @ 19:12:40
URL: http://ellasinspiration.blogg.se/
Postat av: K

Stackars dig!! Det är inte kul med magsjuka.

Tack för dina rara kommentarer, du gör mig så glad=)

Vilka fina bilder du själv bjuder oss på, i både glas och trä. Speciellt tycker jag om den med gärsgården (stavas det så) eller skii´hagan som vi säger på skelleftebonska.

Ha en bra kväll ! Kram K

2008-05-13 @ 20:01:41
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Malinbayard

Vilken skit-vecka (hm) du har haft!!!

Skönt att läsa att du är på benen igen. =)

(Läser ifatt ute i bloggvärlden nu så det är därför jag har lite konstig ordning på mina inlägg...)

2008-05-16 @ 11:34:54
URL: http://malinbayard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback