Fars dag...

Idag är det FARS DAG! Maken kommer att firas av barn och barnbarn i eftermiddag. Tårtan ska jag göra tidigt på morgonen och lite fika blir det också och det kommer att skrattas och pratas och busas för fullt....... konstaterar bara att de är våra nära och kära som betyder allra mest, där finns ingen konkurrens!!
GRATTIS VÄRLDENS BÄSTA PAPPA OCH MAKE PÅ DIN DAG!!

Nu till uppdateringen om senast veckan och helgen...
Jobb, två dagars utbildning i grannstaden och mycket att stå i om kvällarna så kan väl veckan sammanfattas.
Vi hann med lite shopping i Luleå, mina två kollegor och jag. Butik Annorlunda fick två besök på två dagar.... jo, ni har rätt det är en av mina absoluta favoritbutiker...  Kunde inte motstå detta.....

Fånga dagen hjärta i trä... kändes riktigt rätt, där är ju mitt måtto!! Vi vet aldrig vad som kommer att hända imorgon eller om ett år därför ska vi ta vara på IDAG!

Hittade också underlägg och på Lagerhaus köpte jag bakformar med röda och svarta hjärtan på - perfekta till julmuffins!!

Fredag kväll var vi bjudan på fest med makens jobb.. jättekul att få träffa hans arbetskamrater! God mat, god dryck, härlig underhållning, lite dans och många samtal med härliga människor bjöd kvällen på!

Lördag.. (lite trött var jag) har tillbringats med mamma. Vi (syrrorna och jag) har städat klädkammare och stökat undan lite, som tur var kom goaste maken och hjälpte oss att slänga skräpsäckar och bära tunga böcker. Ja, han hann upp i vindsförrådet också... snabb och stark är han guben min! :D Kvällen, lugn med tvtittande i lugn och ro..

Åh, höll på att glömma.. jag har pysslat lite också. Köpte vit flit, pärlor och ståltråd och håller nu på att experimentera med lite hjärttillverkning... himla kul!! Hoppas jag hinner göra några fler till veckan....

OBS!  Har bara hunnit med dessa två ännu... men har idéer till många olika dekorationer.. inget ska bli det andra likt!! Vissa ska inte få någon dekoration alls, utan bara vara... vita....

Ha nu en riktigt härlig SÖNDAG!
och glöm inte att FÅNGA DAGEN!
KRAAAAAAAAAAM!
Liza

Ps. Ni är för gulliga som tittar in till mig fast jag varit en urusel bloggkompis ett tag.. men jag har läst över 100 inlägg idag, hann inte tyvärr inte kommentera hos er alla...  DS.


Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Karolina

Så fint med filthjärtan. Var har du köpt dom? Eller har du sytt egna?

Kram

Postat av: K

Vilka fina hjärtan du gjort, du är pysslig du!

Hoppas ni får en kanondag med nära och kära.

Krammmmmar!

2008-11-09 @ 08:58:55
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Anna B

Pysseltjej! Det är supertrevligt och dottern min skulle gärna vara hos dig nu i jultider! ;D Kram Anna

2008-11-09 @ 19:23:41
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: MO

Så många fina hjärtan, både det i trä (med bra budskap) o de andra söta som du gjort. Kul att du kan dekorera dem lite olika sådär. Kul att ha hela familjen samlad. Vi var bjudna på middag hos mamma o pappa, alla vi tre syskon med familjer (inte bror min då, han är fortfarande singel, tyvärr), så det var fullt ös där med kan jag säga.



Snälla ni är som är o fixar hos din mamma, hon måste vara glad som har så snälla döttrar omkring sig. Hoppas ni får en lugn o skön kväll efter allt stök, kramar på dig vännen

2008-11-09 @ 20:11:17
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: EVA

Åhh så fina hjärtan du tillverkar ! Blir ju hur snygga som helst !

Här har vi varit på 16-årskalas i stan och sen blev det FarsDagsÄlgstek till middag ! Men egentligen firar vi inte Far förrän nästa helg...med alla barnen !

Syns snart vännen !

***

KRAAAM EVA

2008-11-09 @ 20:24:13
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Malin B

Oj, 100 inlägg på en och samma dag. Det är många det. Fullt aktivitet ser jag att det är också.

Dina hjärtan är så mysiga och fina, passar bra hos dig - du är så hjärtlig. =)

2008-11-10 @ 07:40:05
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej Liza! ser att du också har haft ett litet minibreake i bloggandet. Kul att du är tillbaka!



Kramkram















2008-11-10 @ 13:42:39
URL: http://mammamedhabegar.blogg.se/
Postat av: Kristina-Novemberbröllop

Svar: Ja nu är det vara 5 dagar kvar, wiiiii:)

Kram Kristina

2008-11-10 @ 15:59:44
URL: http://thisis.blogg.se/
Postat av: Kristina-Novemberbröllop

Svar: Ja nu är det vara 5 dagar kvar, wiiiii:)

Kram Kristina

2008-11-10 @ 15:59:45
URL: http://thisis.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åh så fina hjärtan :)

2009-11-28 @ 23:12:40
URL: http://mysstund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback