Söndag.. vilodag??....

Så var söndagen här och vilodag.
Ska snart åka och besöka min mamma och förhoppningsvis mår hon så bra idag att vi kan "gå" ner till pappas grav och tända ett ljus. Sedan ska vi koka kaffe och fika någonting gott och surra en stund. När jag pratade med henne igår så ville hon så mycket komma ut en stund och andas.... DET SKA HON FÅ IDAG!

Annars så är dagen rätt så blank! Orkar jag ska arbetsrummet röjas upp litegrann, orkar jag inte får det vara! Vill inte vara för "duktig" idag.. hoppas kunna gå till jobbet imorgon! Längtar verkligen efter en normal vardag!! :D

Maken kommer hem ikväll efter en helg i Storstaden, landskamp i fotboll och annat roligt har det varit i helgen!

Apropå roligt! Var ju på konsert i Öjeby kyrka igår kväll, Storstyrk och Maria Lundkvist! En upplevelse! Maria kan som få kombinera komik med allvar - är djupt och innerligt berörd av denna fantastiska människa! Storstryk gjorde en bra konsert - men vet vad man får om jag får uttrycka mig så. Den "låt" som berörde mig mest var deras version av "Halleluja" - FANTASTISK!
Höll på att glömma: Döttrarna uppskattade maten - särskilt desserten! ;D KRAM på er DOTTARNA!

Nu ska jag börja rulla mot min ömma moder.. kanske får kameran följa med så får ni se hur hon har det i sin lägenhet. 

Ha en fortsatt skön Söndag!
KRAM!
Liza




Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Frida

Tusen, miljoners tack för igår!



kram!

Postat av: MO

Det låter hemskt när gamla människor vill komma ut o andas...alltså är hon på ett boende o är det ingen som har tid att gå ut med de som bor där?? Jag hoppas vädret är fint så ni får en skön promenad, kramar

2008-10-12 @ 15:07:12
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: M a l i n B.

Hoppas att ni hade en trevlig stund tillsammans!

Jag har också varit social med generationen över i dag, pappa var här och fikade på nygjorda Dajmmuffins. Äh, han tog nog ingen förresten han åt nog bara av mina mackor. ;)

I dag har det rensats upp i jordgubbslandet och herr Bayard har satt ut "Låt det snöa-skylten". ;)

Det betyder att han klippt ner och grejat klart. =)

2008-10-12 @ 19:16:15
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Vicke

Låter som om ni hade en mysig kväll du och dina döttrar och i dag har din mamma haft detsamma med sin dotter. Härligt:D

Kram

2008-10-12 @ 19:37:23
URL: http://vickes.blogg.se/
Postat av: Sofia

många rönnbär betyder kall vinter:D!

2008-10-24 @ 19:44:15
URL: http://soofija.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback