Vad tiden rusar iväg..

Hejsan!
Helg igen! Eller rättare sagt snart är det HELG! Fredag är veckans härligaste dag! Extra kul blir denna fredag då mina omtänksamma döttrar har bjudit in sin gamla mamma på myskväll! (Min morsdagspresent)  vet inget mera än när jag ska vara klar och att jag ska ha glasögonen med mig!! LÄNGTAR!

Ikväll (torsdag) har jag varit på ett sammanträde, och rusade direkt därifrån till KÖREN!! Är alltid GLAD när jag är där, får träffa mina mysiga körkompisar och sjunga! Till och med ryggsmärtorna dämpas de timmarna.
 
Nu verkar det som om vårt projekt... Emmas före detta rum.. änligen ska få MÖBLER. Jo, så här är det. Sedan Emma flyttade består möblemanget av två vägghyllor, en tavellist, ett pytte-litet  runt bord och ett soffbord som dottern inte vill ha -allt är vitt!!  Det som saknas är, två byråer och en bäddsoffa!!! Därför kommer vi, maken och jag, att åka till stora varuhuset i norr på lördag! *hoppar och skuttar* fast mentalt.. har för ont för att skutta idag, men ni förstår vad känslan????!!!!

Rummet ska bli vårt kombinerade gästrum och tv-rum. Har sett en soffa som har vettigt pris (viktigt), har schäslong (läckert) och ser rätt BRA ut! Frågar är bara om den går att sitta/slappa i??? Nåja, på lördag vet vi!!
Byråer köper vi för att det är mer praktiskt än tv-bänk... förvaring är inte att förakta och det kan man aldrig få för mycket av!

Så här såg rummet ut när Emma huserade där (när hon var hemma).....

Hur det kommer att se ut när vi är klara med möblering och "myset" är som sagt ett oskrivet blad ännu.. men när det är klart kommer ni så klart att få kika in!

Nu är det dags att få ett par timmars sömn så att jag orkar till jobbet och sedan helgens aktiviteter!

KRAM
och


Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: mariakoden

Tack för igår!

Har föresten mailat dig!!

Jag är åxå glad när jag kommer från kören men igår var det väldigt högt...eller så var jag konstig i halsen å lite ringrostig....=(

men man tränar väl upp sig!?

Ha det så bra i veckan å helgen!



Kram från sångfågeln.......kraaax......

2008-09-12 @ 07:03:03
Postat av: Malin B

Vilka härliga döttrar du har, superpresent att få en "hemlig" kväll som säkert blir urtrevlig.

Kram!

Postat av: Anna

Fast...det var väl en ganska censurerad bild av hur rummet såg ut? Det var väl så där det såg ut när Emma inte var hemma...Annars såg det ju ut som ett bombnedslag...=) Ses ikväll!

Kram.

2008-09-12 @ 11:23:16
Postat av: Maria

Vad kul med lite höstfixning hemma, här har det inte blivit mycket av det, maken jobbar jämt så det uppskattas inte om jag kommer med sådana förslag...kommer nog bli fint, kramar

2008-09-12 @ 12:09:38
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Lina

Åh vad jag vill till Skottland jag med! Jag blir sjuk av att titta på dina fina bilder. Och jag som dessutom gillar både mysiga hotell och god mat. Vem gör kanske inte det?! :)



Lyckliga er som åker till IKEA i helgen. Själv får jag hålla ut i en månad till, sen bär det iväg för oss med, när vi ska till att inreda lite i källaren. Blir kul att se "Emmas rum" senare. Blir säkert superfint!



Och så måste jag bara få säga (eller kanske heter det skriva här) att er dotter Frida var sååå fin på bilden i PT igår. Ja, båda två var fina! Och idag har jag kläckt "mysteriet" med henne, att hon ju också bloggar. Det hade jag inte koll på tidigare. Ni är så duktiga båda två, mor och dotter, och tack för allt ni delar med er av!!



Så kan jag ju tyvärr meddela att min dotter inte kommer att sjunga under ledning av din Emma. Hon har, till sin mors sorg, valt att hoppa av barnkören. Känns jättetråkigt med tanke på hur kul både hon och vi har haft det. Och jag som skulle dricka kaffe när hon övade... :)



Önskar dig en trevlig, köpfrisk men framför allt fri från ondo-helg. Hoppas ryggen vill finna bättring snart!

Kram kram från backen.

2008-09-12 @ 14:36:11
URL: http://kitchenbloom.blogg.se/
Postat av: EVA

Ha en underbar helg vännen ! Och jag tror nog fredag passar perfekt !



**

KRAAAM EVA*

2008-09-12 @ 20:28:18
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Oj, så du är åxå vaken =)

Det är så skönt å tyst när alla sover.....



Vi ses!!

Kram å gonatt!

2008-09-13 @ 00:30:36
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Maria

Min hjärtan på tråd skräpar oxå lite, den har väl oxå blommat då, blev lite orolig först o trodde den var på väg att dö (innan du förklarade läget), kramar (tänker på dig när du går på ikea...vill me dit)

2008-09-13 @ 12:03:13
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: L I S A

Vad spännande att se hur det blir.....och vad fin Frida var i tidningen!(ja, jag har ju redan sett hennes foton, men det är alltid kul att se vilket paret väljer att visa i tidningen!)kram och hoppas att du hittar det du behöver på ikea!

2008-09-14 @ 07:46:52
URL: http://lisasbibliotek.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Nog är det skönt med helg alltid, synd bara att den går så himla fort...



~Livet i byn

2008-09-14 @ 10:36:48
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback