En annorlunda helg...

Tja, så var det söndageftermiddag igen! Helgerna går fort.....

Solen lyser men det blåser kalla vindar ute. Vi valde därför att inte åka ut till stugan i helgen utan har varit hemma i stan`.
Alla garderober och byråer har fått en ordentlig genomgång och vi har rensat ut en massa kläder som inte används på länge, men kan vara bra att ha, NOT!  Så nu finns det plats att köpa nytt vid behov. Alla köksskåpar är genomgångna och rensade på "onödor" - känns så himla skönt! Käre maken (två decimeter ståtligare än mig) har fått torka och dammsuga där jag inte har en chans att nå.... skulle inte säga nej till en decimeter till i längd, men det är nog försent för mig att växa...på längden. :D

Igår tog vi en paus i sorterandet och åkte ut till min hemby där det bjöds på 24-timmar musik i bönhuset. Dotra var där med sin superduktiga gospelkör "One reason gospel" som hon är ledare för. Var så BRA! Hon körade också till duktiga Felicia (med i Idol 2006) också jättebra! Stefan Gunnarson (Så ska det låta) skulle uppträda senare på kvällen men vi åkte hem då hungern gnagde i våra magar och det kommit så mycket folk att det kändes jobbigt att vara kvar....

Efter fortsatt rensning och städning så åkte jag till mamma idag(söndag). Hon kryar på sig, vill jag tro ialla fall, men det går långsamt......


Fortsätter också att fixa på balkongen.. oj, vad ni ska vara less på att kika på den innan jag är färdig.. :D

Önskar er en fortsatt skön söndagkväll och en härlig måndag!!
Kraaaaaaaaaaaaam!
Liza

Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Vilken vacker bild!!



Jag har inte fått lika mycket gjort som du i helgen, den hemska vinterkräksjukan håller mig i sitt grepp.



~Livet i byn

Postat av: Anna B

Här har vi varit lite slow men glada över dagen! Du verkar verkligen ha haft en annorlunda men fantastisk helg!

Ha det gott! Kram anna

2009-04-19 @ 19:57:32
URL: http://skrivanne.wordpress.com
Postat av: Bokmalen

Oj, vilken energi ni har!! Önskar att vi hade den. Sambon har varit förkyld å jag kände mig hängig igår. Men en massa koppar med te å honung verkar ha stoppat upp!?? Får se hur det går, just nu känns det lugnt i alla fall.

Önskar dig en fin vecka!!

Kramen, Maria

2009-04-19 @ 20:30:49
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: m a r i a k o d e n

Åh. Jag är riktigt, riktigt avundsjuk på er!

En sån helg vill jag åxå ha!!



Kram!

2009-04-19 @ 21:34:43
URL: http://mariakoden.blogg.se/
Postat av: Fru Inredning

Fin bild:) Hoppas du haft en trevlig helg.

Kram Kristina

2009-04-20 @ 10:36:19
URL: http://fruinredning.blogspot.com
Postat av: HUSnrNIO

Vilken fin bild! Vad skönt att ha fått städat i köksskåpen, det är ngt som jag verkligen borde ta tag i men som hela tiden trängs undan av en massa annat. Kul att det går bra för din dotter och hennes kör. Ha en trevlig ny vecka.

2009-04-20 @ 11:17:23
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: EVA

Åhhh så skönt att ha det gjort !

Då jag kom till syrran idag så doftade det ajax och såpa och hennes gubbe torkade och städade som en galning...hihi !

Tänk om maken fick tid med sånt...men jag tar lite då och då och till slut har man kommit sig runt allt...och då är det dags att börja om suck :D !



Men förhoppningsvis så blir det snart lite renoveringsjobb här och då blir ju allt cleant...



Har visserligen varit nån vända till Kupan med en hel del kläder, men det skulle nog gå att hiva mer :) !



Nu blir det snart middag ( kebabkött ihopstekt med svamp, paprika, lök, vitlök, squash och lite chili... ) för maken borde vara på G snart...



Kaffe...snart ?!?!?!



***

JÄTTEKRAAAM från EVA !!!



2009-04-21 @ 16:21:12
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: MO

Vad duktiga ni har varit, låter ju som min julstädning...hihi, då blir det ordentligt gjort. Låter kul med gospel o en massa musik...

Skönt att din mamma kryar på sig, kramar

2009-04-21 @ 20:20:16
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback