Fortsatt underbart sommarväder....

...så underbart att vi åkte till Haparanda, IKEA, igår! Då var det 22 grader ute i stugan och 24 när vi kom till "Happis"!!
Hade kollat innan att mina mattor hade kommit in.. ja, det blev det en hel del annat också! Det är dags att göra om lite hemma nu i höst och nu samlar jag på mig både textilier och en del "saker" inför "förnyelsen". Återkommer med en rapport när jag har fått  ordning på lägenheten!! :D (Ska bli kul)

Idag har jag suttit ute i solskenet och stickat på Lillprinsens tröja. Har under semestern stickat tröja, mössa och byxor till min systerdotters baby som beräknas komma vilken dag som helst! Åh, vad vi längtar efter en ny liten medlem i familjen!! Lill-sessans tröja har jag också gjort klar... fattas bara knapparna och så har det blivit ett och ett halvt kuddfodral också. NEJ! jag jobbar inte hela tiden.. utan njuter av att ha tid och ork att läsa böcker, umgås med nära och kära, pyssla om mina blommor och att bara vara!!


Tänkte ni skulle få se ett par bilder från trädgården med kvällsbelysningen tänd... det här är helt och hållet makens förtjänst..



Just nu, kl 23.11, är det 13 grader och kolsvart utomhus...

Ska bege mig ut i cyberrymden och hälsa på er nu!
Vi ses!
Kram!

Liza



Text och foto: ©Liza, vardagslycka.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Eva

Vilken underbar kvällsbelysning på trädgården!Blir nästan inspirera att börja anlägga blomland lite här o där :)

2009-08-05 @ 07:35:46
Postat av: Maria

Jag bara undrar, vad gör du med alla saker du byter ut hela tiden? Har du jätteförråd eller skänker du bort?

Fantastiskt fint du har i trädgården. Här är vi jätteglada idag för solen har kommit tillbaka, jag trodde den glömt oss:)

KraM

Postat av: Bokmalen

Vad fint å mysigt med belysningen sådär!! ;)

Ja, kul var det med ett besök på Ikea, även om det skiljer några mil mellan dom vi var på. ;) Vi hade ju oxå tur att hitta det vi behövde, till slut. För det var slut på platsen där dom skulle finnas men vi hittade sen nere vid kassorna. ;)

Vad spännande med tillökning i familjen. Sånt är ju alltid välkommet! ;)

Fortsätt njut av sommaren! Här tittar solen fram idag å vi ska iväg till Liseberg! ;)

Kramen, Maria

2009-08-05 @ 11:24:46
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: EVA

Åhhh så kul med Happis ! Ska nog snart dit jag med...fast har ingen lista...än iaf...hehe ! Nya katalogen kommer ju om ca 2 veckor, så då blir man kanske lite mer köpsugen...:D !



Har idag fått se bilderna på Cissis lilla kryp...och det blir mest troligt en liten...kille ! Jättefina bilder från ultraljudet...



Idag sol och bad i Gagsmark med Edith och hennes kopmisar ! Varmt och skönt...och nu är vi ganska trötta...



Hur länge är ni lediga ? Tänkte ju att vi skulle ta en sväng ut och hälsa på nån dag...



***

KRAAAM EVA

2009-08-05 @ 19:16:02
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: Cissi

Absolut! =) Ska säga det till mamma =)



Kraam på dig!

2009-08-05 @ 20:23:38
URL: http://lillohman.blogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Härligt att se att ni har solsken i norr också. Mysigt på uteplatsen och med belysningen på kvällen.

Ha det bäst/Kram från mig!

2009-08-05 @ 22:28:29
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: Malin B

Vilken underbar idyll. Inte konstigt om du vill sitta där och sticka och bara njuta!

2009-08-06 @ 14:09:50
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: Renée

http://reneesmedhult.blogg.se/2009/august/bloggkedjan.html



Kolla in bloggkedjan - ett bra sätt för oss småbloggar att synas lite mer :)

2009-08-06 @ 14:49:26
URL: http://reneesmedhult.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback