Härliga torsdag....

Steg upp tidigt idag också! Ser ingen mening med att ligga kvar i sängen när sömnen är obefintlig... av det kan ni säker utläsa att vardagslyckan har sovit "fort" inatt! Hade allt för ont i ryggen för att få någon som helst sömn.  OK!, får skylla mig själv då jag har svårt att hålla mig lugn och vila tillräckligt - men det finns ju så mycket kul att göra så då får jag leva med värken. Det är lika bra att göra bort saker och ting nu, jag vet att jag inte kommer att orka göra så mycket extra när jobbet börjar om på måndag!

Det bästa med att vara ledig är att i lugn och ro äta frukost och läsa det lokala "världsbladet"! Det är vardagslycka!!

Tapetsering och målning är klar.. men än finns ingen klädhylla och inget att ställa skorna på... det blir ett projekt för morgondagen.. eller nästa vecka...

Däremot är den inre hallen klar, blev nöjd med reslutatet och bilder kommer nästa vecka, de jag tog idag blev väldigt o-bra :(
Därför så kommer några bilder på favoritsaker  som finns hos mig.. att jag gillar kaffe framgår helt klart av motiven.


Förutom stök hemma så har jag hunnit äta lunch med vännen Mags, rensa och sortera en hel del handlingar som var mammas (åh, vad hon fattas mig),  skrädda kuddar och snart ska jag hämta upp lillasyster så ska vi träffas hos mellansyster för att umgås en stund. TACK och LOV att jag har mina systrar! Min man!  Min familj! Mina vänner! Är så tacksam över att ni finns!

Ha det nu så gott tills vi ses igen - till veckan är semestern slut och allt återgår till det normala - ska bli skönt med rutiner igen.
Dessutom lovar jag att bli en bättre bloggkompis!
Kraaaaaam!
Liza


Text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: MO

Ja, jag ska med försöka bli en bättre bloggkompis, har ju verkligen legat på latsidan där....Har nog aldrig haft så långa o många pauser som denna sommaren, men det är ju faktiskt skönare att sitta ute i solen, antingen vid havet eller på baksidan vid poolen ;)



Du har så fina favvosaker, tyvärr dricker jag inte kaffe men jag önskar ibland att jag gjorde det, kramar på dig

Postat av: Anna

Hon fattas mig också....Kram!

2009-08-14 @ 14:27:49
Postat av: Anne-Lise på Min Gård

Vilket fint namn och bilder du har på din blogg!



Hälsningar från Anne-Lise på Min Gård.

www.mingard.se

2009-08-14 @ 21:13:06
URL: http://www.mingard.se
Postat av: Malin B

Det kommer upp så många minnen när man går igenom saker från sin mor. Helt plötsligt kan man komma ihåg saker/händelser som varit gömda långt, långt inne i hjärnkontoret.

Det tar tid innan man "vant" sig vid sin nya "position".

2009-08-14 @ 21:30:15
URL: http://malinbayard.blogg.se/
Postat av: EVA

Hoppas Ni får en härlig helg ute på stugan ! Här är det ljus på tapeten...alltså mer lyse ute som diskuteras och behövs, så det kanske blir en sväng på Jula imorrn...om vi orkar !



***

JÄTTEKRAAAM EVA

2009-08-14 @ 23:17:05
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: HUSnrNIO

Jobbigt att sakna någon så. Fina köksgrejer. Ta hand om dig.

2009-08-16 @ 08:49:21
URL: http://hilajns.blogg.se/
Postat av: Sara

Åh vad spännande. Men din hall är ju redan så fin!



Ha det bäst! Jag jobbar 1 v sen åker vi till Rhodos...

Kram

2009-08-16 @ 14:30:41
URL: http://katterochpasta.blogg.se/
Postat av: Maggan

Tack för senast vännen min:-) skönt att få sitta i lugn och ro och prata - har verkligen saknat våra surr-stunder! Jag har förstått att din mamma var en speciell människa, känns som om jag kände henne genom dig lite grand...vi ses snart igen och jag är inte ett dugg avundsjuk på din/er snygg-hall (jag ljuger så bra...:-)Kramis

2009-08-16 @ 21:51:30
Postat av: tina

Hej där vännen! Vilka fina favoritsaker du visar....nu blev jag sugen på kaffe =)=).



Ja,jag håller med om att en höjpunkt på semestern är när man sitter läääänge och njuter av frukost och tidning och inga måsten finns.



Spännande med hallprojekt...hos oss är det lite blandade projekt på g, både ute och inne. Maken har börjat jobba idag och var så trött när han kom hem så altanbygget fick vila lite...hoppas han är piggare efter jobbet imorron =)



Ha nu en fin vecka och hoppas din ryggvärk är bättre!



kram på dej!



tina



2009-08-17 @ 22:53:05
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej! Länge sedan sist, men nu är jag åter i bloggvärlden!



Hoppas att ryggen blir bättre och det där med sorg och saknad... det är väl det som gör att vi aldrig glömmer bort..



Kramis Jessica

2009-08-18 @ 20:54:49
URL: http://mammamedhabegar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback