Oj, då... vad hände...

Nu blev det en PAUS igen.. den här tiden som jag brukar vara som mest aktiv.. och vad händer... INGENTING!!!

Känner mig verkligen som en dålig bloggkompis, har inte haft ork att skriva på länge. Jobbar och är förkyld och när jag kommer hem så är all energi bortblåst. Vill helst sova..... Jag har besökt er ofta - men inte lämnat så många avtryck efter mig!

Men idag "finns" jag igen för att berätta lite av det lilla som händer. :D

Vi måste ut på julgransjakt jag och käre maken. Vår gamla julgran är trasig och mår inte så bra. Elak bestämd som jag är så hotas nu min mycket traditionsbundne make med att: ny julgran införskaffas eller så blir det ingen julgran alls.... Jag har på känn att maken väljer ny julgran!   :D  
Lovar att berätta för er hur det går...

Julpyntandet går mycket i vitt här i år.....

Har använt mina vita (fusk)tulpaner och blåbärsris tillsammans med ett vitt plåthjärta i hallen.
Adventsljusen fick ta plats på Matteusfatet och Culttomtarna sitter och myser utanför "mormors hus" och håller uppsikt över allt som händer i köket..

Om allt går som jag har tänkt - kommer en ny uppdatering här imorgon...

Julstöka L U G N T och N J U T av att det är A D V E N T!

Kram!
Liza

text och bilder: ©Liza, vardagslycka.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Vad tjusigt det blev med tulpanerna!! ;) Jag förstår dig precis, hinner inte heller med bloggen som jag tänkt... Det är grejer hela tiden så jag hinner rent av inte. Ikväll ska jag baka pepparkakor innan det är dax att åka å jobba sista natten. ;)

Krya på dig!!

Kramen, Maria

Postat av: Maggan

Har ni kollat på Bloms möbler efter julgran? Där hittade vi våran gran för något år sedan...Hoppas att vi hinner ses en sväng innan jul - annars tar vi det efter julhelgerna, jag passar alltid på och njuter av ditt julpyntande när jag åker förbi eller kollar på din blogg - ger mig så mycket julstämning - Tack vännen:-)

2009-12-15 @ 19:00:25
Postat av: jenny

vad fint du pyntad. Gillar skarpt tulpanarrangemanget.

Själv bloggar jag rätt mycket men hinner nästan aldrig kommentera hos andra.

Kram

2009-12-15 @ 20:55:18
URL: http://jennyshus.webblogg.se/
Postat av: Karin/Rosa maränger

Så fina hus. Stod och höll i liknande hus i precis samma färg på blomsterlandet idag. Ångrar att jag inte köpte ett.



Ha det så gott. Det är ju sådär att blogglusten går och kommer som den vill.

2009-12-15 @ 23:49:34
URL: http://rosamaranger.blogg.se/
Postat av: EVA

Åhhh så fina hus...vill också ha såna...hihi !



Och blåbärsris och tulpaner passar så himla bra ihop...skit samma om det är fusk eller inte !



Här är hostan något bättre så det finns hopp om liv igen :), men det har varit segt. Ena syrran har haft sin hosta sen augusti och är inte bra än !



Såg att det var lite spänning utanför er igår ! Hu och hej, tur polisen tog dom !



***

JÄTTEKRAAAM EVA



:)

2009-12-16 @ 15:07:29
URL: http://whiskyochchampagne.blogg.se/
Postat av: På vår udde!

Fint pyntat! Min/vår jul går i vitt och grönt i år! Väldigt nöjd med det, känns harmoniskt! Nu återstår kruxet med julgranen... Barnen kommer att vilja ha alla möjliga och omöjliga kulor i den! Jag kanske får klä den i smyg någon natt!

2009-12-17 @ 03:44:36
URL: http://trivsamthem.blogspot.se
Postat av: Karolina

Jag köpte min julgran på Granngården, den är väldigt "tät" och ser inte så fuskig ut... =) Kram

2009-12-17 @ 06:35:05
URL: http://kexxet.blogg.se/blogga
Postat av: Malin B

Jag gillar ditt julpynt skarpt! =)

Jag håller också på att bli vit. ;) I fjol körde jag mycket svart men nu gillar jag det ljusa. Omväxling förnöjer minsann.

2009-12-18 @ 13:00:38
URL: http://malinbayard.blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback